خودروصنعت، معدن، تجارت

خودرویی که رقیب تسلا می‌شود

یک شرکت چینی با رونمایی از نمونه اولیه یک خودروی الکتریکی، ادعا کرد که این محصول هوشمندتر از انسان است و با خودروی آمریکایی تسلا رقابت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، شرکت 'بیتون' در چین پس از آزمایش این خودروی به اصطلاح حسی هوشمند از ماه سپتامبر، بالاخره اولین نمونه اولیه آن را در نمایشگاه محصولات و لوازم الکترونیکیCES در لاس وگاس آمریکا به نمایش گذاشت.

همچنین بخوانید

قرار است این خودروی خودران که اندازه متوسطی دارد، سال ۲۰۱۹ در چین عرضه و سپس در سال ۲۰۲۰ روانه بازارهای آمریکا و اروپا شود.

این مدل پایه با یک شارژ می تواند مسافت ۲۵۰ مایل را طی کند، در حالی که مدل های پیشرفته تر آن مسافتی تا حدود ۳۲۵ مایل را طی خواهند کرد و به ادعای شرکت سازنده آن، به طور فوق العاده سریع شارژ می شود.

واکنش به شرایط جاده برای جلوگیری از تهدیدهای بالقوه برای مثال تغییر شرایط نور خارجی، دارا بودن کنترل صوتی با نرم افزار الکسا آمازون و یک سیستم کنترل حرکت بصری که به پنج دستور مختلف حرکات دست پاسخ می دهد، از دیگر ویژگی های خودروی جدید است.

این محصول همچنین به سیستم تشخیص حرکات، تشخیص چهره و حتی تشخیص احساسات مجهز خواهد شد تا راننده را از مسافر تشخیص دهد.

علاوه بر این، روی فرمان خودرو یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که به ادعای شرکت سازنده، اولین صفحه نمایش لمسی نصب شده روی فرمان خودرو در جهان است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا