انرژی

دورنمای تقاضای جهانی برای نفت ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش ماهانه خود، دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸ را ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالا برد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، این آژانس همچنین در گزارش “دورنمای انرژی کوتاه مدت” ژانویه، آمار تقاضا برای سال ۲۰۱۹ را ۱۰۱.۷۶ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرد که ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز بالاتر از تقاضای برآورد شده برای سال میلادی جاری است.

همچنین در این گزارش قیمت نفت برنت دریای شمال ۶۴ دلار در هر بشکه اعلام شد که بالاترین میزان از نوامبر سال ۲۰۱۴ است که بحران قیمت نفت آغاز شد.

روند افزایش تولید نفت و گاز آمریکا همچنان در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت که به ضرر اوپک و روسیه خواهد بود. این صادرکنندگان بزرگ بدنبال محدود کردن تولید و کاهش رقابت از سوی عرضه‌کنندگان آمریکایی هستند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان تولید نفت آمریکا ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده که بالاترین میانگین تولید سالانه در تاریخ آمریکا خواهد بود و رکورد قبلی را که ۹.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۱۹۷۰ بود می‌شکند. همچنین میانگین تولید این کشور به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ می‌رسد و در نوامبر سال ۲۰۱۹ از ۱۱ میلیون بشکه در روز عبور می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا