بین الملل

ترامپ با بی‌میلی برای آخرین بار تحریم‌های ایران را تعلیق کرد

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ جمعه شب اعلام کرد برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های هسته‌ایران را تمدید می‌کند تا به واشنگتن و متحدان اروپایی آن فرصتی برای اصلاح توافق بد هسته‌ای بدهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ جمعه شب اعلام کرد برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های هسته‌ایران را تمدید می‌کند تا به واشنگتن و متحدان اروپایی آن، فرصتی برای اصلاح اشتباهات وحشتناک آنها در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ داده شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ترامپ خواهان این است که ظرف ۱۲۰ روز، توافق هسته‌ای با یک توافق متمم تقویت و اصلاح شود و در غیر این صورت، ایالات متحده به صورت یک‌جانبه از توافق خارج خواهد شد.

ترامپ از این که مجبور است دوباره تحریم‌ها را علیه کشوری که به نظر او تهدیدی درحال رشد در خاورمیانه است، تعلیق کند، در نزد خود بسیار عصبانی است.

ترامپ در بیانیه خود گفت این آخرین شانس است. در غیاب توافق (متمم) دیگر برای این که در توافق هسته‌ای باقی بماند تعلیق تحریم‌ها را تمدید نخواهد کرد. و اگر در  هر زمانی برآورد من این‌گونه باشد که چنین توافقی در دسترس نخواهد بود، من فورا از توافق هسته‌ای خارج خواهم شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا