اقتصاد کلان

نقش پررنگ برند سازی در توسعه صادرات کشور

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، مجتبی خسروتاج با اشاره به برندسازی و نقش آن در توسعه صادرات کشور اظهار کرد: رقابت درعرصه صنایع گوناگون روز به روز فشرده تر و سخت تر می گردد. این رقابت در عرصه جهانی به سطحی رسیده که در بسیاری از موارد داشتن کیفیت و قیمت رقابتی مطلوب نه تنها مزیت نسبی شمرده نمی شود بلکه داشتن آن تبدیل به یک الزام و حداقل خواسته مشتری گردیده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از این رو در بازار رقابتی بسیاری از شرکت ها به سمت خلق و ایجاد ارزش ها و تصویر ذهنی مطلوب از خود حرکت نموده اند. نگاهی که برای شرکت ها تمایزی ماندگار و دارایی ارزشمند ایجاد می کند که از آن به عنوان نام و نشان یا همان برند یاد می شود.

وی اظهار کرد: هر چند موضوع برند سازی بنگاه ها در تمامی بازارها دارای جایگاه ویژه ای می باشد اما بدون شک تأثیر آن در بازار صادراتی بسیار زیاد بوده و آنچه در بازارهای پررقابت صادراتی منجر به نفوذ، ماندگاری و تعهد طرفین می شود برندها و نام و نشان ها است موضوعی که اگر هدایت دهی درستی نگردد نه تنها به شرکت بلکه گاه به اعتبار یک کشور آسیب جدی می زند.

خسرو تاج ادامه داد: این برندسازی به حدی موضوع مهمی بوده که کمک به خلق برندهای معتبر در بازارهای بین المللی یکی از اصلی ترین سیاست های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین شده است.

درحال تکمیل است…


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا