بورسبورس اوراق

معاملات مثبت گروه های پالایشگاهی و روانکارها

در ادامه غیبت طولانی مدت نماد “های وب”، گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا با معاملاتی متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین نمادهای آپ، مداران و رتاپ از اقبال بالاتری برخوردار بودند و با معاملاتی مثبت تر به کار خود پایان دادند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در همان اوایل بازار و درگروه های مثبت شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، تشکیل صف خرید و ادامه رشد نمادهای شپترو و وپترو در کنار رشد چشم گیر حق تقدم نمادهای بازار پایه ای نظیر جهرم ح و فسا ح جلب توجه می کرد اما در ادامه بازار و علیرغم حجم بالای عرضه ها در گروه های مذکور، نمادهای شبریز، شپاس و شرانل صف خرید شدند و با صف به کار خود پایان دادند.

بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس، سازمان خصوصی سازی مکلف می شود آن قسمت از سهام و دارایی های متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد را که کنترلی بوده و یا زیان ده و کم بازده است مطابق مقررات به فروش برساند.

کچاد، فمراد، فنوال، کدما، زنگان و فنور نمادهای صف خرید و کمنگنز نماد صف فروش گروه های فلزی و معدنی در بازار امروز بودند، نماد کطبس نیز پس از انشار شفاف سازی پیرامون افزایش قیمت محصولات که تعدیل مثبت ۶۴ درصدی آنرا درپی داشته با رشد حدود ۷.۵ درصدی، نماد ارفع پس از انتشار شفاف سازی پیرامون زیان تسعیر ارز که تعدیل منفی ۴۰% درصدی آنرا درپی داشته با افت حدود ۵.۵ درصدی و نماد فملی پس از اعلام تعدیل مثبت ۵۱ درصدی، عمدتا به دلیل افزایش نرخ جهانی مس و افزایش نرخ دلار، متعادل به گردونه معاملات بازگشتند که از پیش خور شدن افزایش قیمت نماد فملی در روزهای گذشته حکایت داشت.

در ادامه غیبت طولانی مدت نماد “های وب”، گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا با معاملاتی متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین نمادهای آپ، مداران و رتاپ از اقبال بالاتری برخوردار بودند و با معاملاتی مثبت تر به کار خود پایان دادند. در گروه متعادل بانکی، نماد وپست پس از حدود ۶ ماه توقف طاقت فرسا و محقق کردن تنها ۱۸ ریال سود به ازای هر سهم در انتهای سال مالی ۹۵ (کاهش ۲۵% سود نسبت به گزارش حسابرسی نشده) با دامنه محدود نوسان و افت ۵ درصدی به گردونه معاملات بازگشت و در ادامه صف فروش شد. در گروه اکثرا متعادل و منفی بیمه ای، نماد آسیا صف خرید شد و نماد اتکای معاملاتی مثبت را تجربه کرد.

در شروع بازار، صف خرید نمادهای بورس، فرابورس، کالا۴ در کنار ادامه صف خرید نماد انرژی۳، پس از رشد سریع حدود ۶۰ درصدی آن قابل توجه بود. این در حالی بود که پس از اعلام تعدیل مثبت ۵۱ درصدی نماد فملی و توقف آن، با افزایش تقاضا در نماد ارزنده سرچشمه و خریدهای حقوقی مواجه شدیم که از احتمال تعدیل مثبت آن حکایت داشت. بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به دورنمای اقتصادی جهان برآورد خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ را کاهش داد.

این نهاد بین المللی که در گزارش ژوئن ۲۰۱۷ پیش بینی کرده بود اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴ درصد رشد کند، در گزارشی که امروز منتشر شد رشد اقتصاد ایران طی سال ۲۰۱۷ را ۳.۶ درصد برآورد کرده است که ۰.۴ درصد از رقم پیش بینی شده در گزارش قبل کمتر است. طی معاملات امروز ادامه رشد قیمتی، صف خرید همراه عرضه های قطره چکانی نماد ثاباد در گروه منفی ساختمانی چشم نوازی می کرد.

به جز نماد خگستر که مثبت بود، سایر نمادهای گروه خودرویی اکثرا با معاملاتی منفی دنبال شدند در آنسو و در گروه های متعادل و منفی حمل و نقل، نمادهای حتوکا و حپارسا با دادوستدهای مثبتی سپری شدند. در گروه متعادل کانی های غیر فلزی، ادامه رشد قیمتی، صف خرید و معاملات پرحجم نماد کفرا و دادوستدهای منفی نمادهای کفپارس، شلیا و کساپا نمایان تر از دادوستدهای سایر هم گروهی ها بود.

در پایان معاملات نیز نمادهای قشهد، قنیشا و غگل جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی و نماد زمگسا جهت برگزاری جلسه هیات مدیره تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شپنا، فولاد، شتران، شبندر، کچاد، کگل و پارسان با رشد حدود ۶۰۱ واحدی به ارتفاع  ۹۷,۲۲۸رسید که در این بین نمادهای وغدیر و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.
 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا