انرژی

درخواست بررسی و اعلام دقیق چگونگی حادثه نفت‌کش "سانچی"

تذکر نمایندگان به وزرای کار، خارجه و نفت برای تسریع اقدامات اجرایی جهت نجات جان ملوانان نفت‌کش ایرانی و بررسی و اعلام دقیق چگونگی حادثه مزبور از جمله تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولین اجرایی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولین اجرایی که از سوی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس قرائت شد، به شرح زیر است:

سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به رئیس‌جمهور؛ جناب آقای رئیس‌جمهور متاسفانه وضعیت مدیریت هلال‌احمر در کشور مناسب نیست و زلزله‌زدگان استان کرمانشاه با گذشت سه ماه هنوز رنج می‌برند و تذکر به وزیر نیرو؛ سوءمدیریت در زمینه تقسیم آب‌های کشور و عدم توجه به ذخایر الهی که به سادگی از کنار آن عبور کرده‌ایم.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب، نمایندگان مردم ارومیه و تهران به اتفاق ۵۱ نفر از نمایندگان مجلس به وزیر فرهنگ؛ تداوم و تقویت اشتراک نشریات کشور به خصوص مطبوعات محلی و استانی.

عین‌الله شریف‌پور، نماینده ماکو به وزیر جهاد کشاورزی؛ تسریع در پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی.

روح‌الله حضرت‌پور، نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رییس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، ‌وزیر صنعت، وزیر امور خارجه؛ تسریع و مساعدت حداکثری برای فروش حدود ۶۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان آذربایجان غربی.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب، نمایندگان مردم ارومیه و تهران به وزیر اقتصاد؛ لزوم تسریع در رسیدگی به وضعیت کاری و معیشتی کارکنان شرکت‌های دولتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و به وزیر کشور و اقتصاد؛ تسریع در پرداخت مطالبات قانونی شهرداری‌ها از وزارت کشور و اقتصاد.

نادر قاضی پور، علیرضا محجوب و رنجبرزاده نمایندگان مردم ارومیه، تهران

و اسدآباد به وزرای کار، خارجه و نفت؛ تسریع اقدامات اجرایی برای نجات جان ملوانان عزیز و زحمتکش نفت‌کش ایرانی و بررسی و اعلام دقیق چگونگی حادثه مزبور.

نادر قاضی پور، علیرضا محجوب، رنجبرزاده و ابطحی، نمایندگان مردم ارومیه، تهران، اسدآباد و خمینی‌شهر به وزیر اقتصاد؛ تسریع در اجرای عملیات وام روستاییان عزیز برای اشتغال از یک‌ونیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی.

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز به وزرای دادگستری، اقتصاد، ارتباطات: عدم تهیه آیین‌نامه اجرایی ایجاد سامانه الکترونیک برای پاسخگویی به استعلامات قضایی مربوط به برنامه ششم توسعه، به وزیر آموزش و پرورش: عدم تهیه آیین‌نامه اجرایی حمایت از خیرین مدرسه‌ساز مربوط به برنامه ششم توسعه و به وزیر دادگستری: عدم تهیه آیین‌نامه اجرایی بهبود بخشیدن زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها مربوط به برنامه ششم توسعه.

شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر نیرو: عدم توجه به آب شرب روستاییان منطقه اورامانات و لزوم برخورد جدی با عاملین و مدیران کشوری در خصوص بافت فرسوده برق حوزه اورامانات و به وزیر آموزش و پرورش: بی‌توجهی به وضعیت آموزش و پرورش منطقه و نبود امکانات آموزشی و بافت فرسوده آموزشی.

امیر خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت: لزوم حفظ ثبات در بازار خودرو و جلوگیری از افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو در روزهای اخیر

علی ساری نماینده اهواز به وزیر نفت: تضعیف ساختار هواپیمایی نفت توسط آقای رحیمی رییس صندوق نفت

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی به وزیر کشور: علیرغم تصویب مرز هوایی فرودگاه شاهرود در کمیسیون امنیتی و دفاعی دولت، علت عدم طرح آن در هیات دولت چیست

نظرافضلی نماینده نهبندان و سربیشه به وزیر جهاد کشاورزی: عدم پرداخت غرامت دام‌های بیمه شده عشایر و دامداران این شهرستان‌ها توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی

عبدالله سامری نماینده خرمشهر به وزیر نیرو: پاسخگوی عملکرد ضعیف و بی‌درایت مدیرکل توانیر استان خوزستان کیست؟

قاضی‌پور، سلیمی، ابطحی، حضرت‌پور، محبی‌نیا، فرهنگی و رنجبرزاده به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و رییس‌جمهور: جلوگیری از واردات بیش از حد شکر خام و مازاد بر نیاز کشور در زمان برداشت محصول شکر از چغندر قند

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر کشور: اعزام هیاتی جهت رسیدگی و تعیین تکلیف فرودگاه سیرجان به عنوان مرز هوایی و به وزیر آموزش و پرورش: اعزام هیاتی جهت رسیدگی و تعیین تکلیف استخر شنای دانش‌آموزی شهرستان‌های سیرجان و بردسیر

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر راه: چرا تصمیم‌گیری در خصوص بازنگری حریم راه‌های غرب مازندران که ویژگی خاص دارد و مورد تایید حضرتعالی است پس از چهار سال اجرایی نشده است؟ به رییس‌جمهور: چرا از ظرفیت دریای خزر در بحث گردشگری هیچگونه استفاده‌ای در دولت جنابعالی نمی‌شود؟

عباسعلی پوربافرانی و ساداتی‌نژاد و ابوالفضل موسوی نمایندگان نائین، کاشان و یزد به وزیر اقتصاد: علت عدم پرداخت وام ازدواج به صورت کامل و کسر مبالغی تحت عناوین مختلف در برخی بانک‌ها به ویژه بانک صادرات

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز به وزیر اقتصاد: عدم تهیه آیین‌نامه سقف سهم مشارکت طرف خارجی از تاسیس بانک ایرانی مربوط به قانون احکام دائمی کشور و به وزرای کار و بهداشت: عدم تهیه آیین‌نامه چگونگی صدور گواهی انجام غربالگری در شبکه‌های بهداشت و درمان برای ازدواج دائم مربوط به برنامه ششم توسعه

فرهاد تجری نماینده قصر شیرین به رییس‌جمهور: عملکرد پر از شبهه و ناتوانی مدیران هلال‌احمر در مناطق زلزله زده بر کسی پوشیده نیست

احمد سالک نماینده اصفهان به وزیر نفت: چرا شرکت نفتی توتال شش ماه کشور را معطل کرده است؟ آقای وزیر شما در مقابل از بین رفتن بیت‌المال چه پاسخی دارید؟

منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد به وزیر کشور: ضعف مدیریتی در سازماندهی شوراهای شهر و روستا توسط دستگاه‌های اجرایی و عدم تعیین شهرداران برخی شهرستان‌های کشور

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر جهاد کشاورزی: چرا پرورش ماهی در قفس که اینقدر درباره آن وعده دادید عملا رشدی نداشته است؟ و به رییس‌جمهور: علت کندی کار احداث جاده تنکابن، الموت و قزوین که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد، چیست؟

رامین نورقلی‌پور نماینده کردکوی به وزیر جهاد کشاورزی: توقف برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروهای حراست دریایی شیلات استان گلستان با صیادان سواحل شرقی دریای خزر

ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر و پنج نفر از نمایندگان احمد لاشکی، ابوالفضل حسن‌بیگی، محمود شکری، سیدعلی ادیانی، عبدالرضا رضیان به وزیر آموزش و پرورش: چرا نام بندر نوشهر و فریدون کنار را از کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی حذف کرده‌اید؟

شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر ارشاد: بی‌توجهی به کتابخانه‌های حوزه اورامانات و استان کرمانشاه

بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر جهاد کشاورزی: سیب کشاورزان اهر به علت مشکلات در بازار در سردخانه‌های منطقه مانده است، چرا برای صادرات سیب اهر برنامه‌ریزی نمی‌شود؟

علی بختیار نماینده گلپایگان به وزیر راه: عدم پرداخت پیش پرداخت برای طرح راه‌آهن اراک، گلپایگان، اصفهان.

حمید زرآبادی نماینده قزوین به وزیر علوم: عدم اطلاع‌رسانی صحیح دانشگاه شیراز در خصوص مصاحبه دکتری که موجب سرگردانی و خسارت مالی داوطلبین شده است.

شکری نماینده تالش به وزیر کشور: چرا در انتخاب و انتصاب فرمانداران و معاونین و بخشداران قانون و مقررات مخصوصا مصوبه شورای عالی اداری در خصوص دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و اختصاصی عمل نمی‌شود؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا