انرژی

روزنامه‌ها با سانچی سوختند

نفتکش ایرانی سانچی ۹ روز پیش در آب‌های ساحل شرق چین با کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد که این حادثه در نهایت روز گذشته به تایید مرگ ۳۲ پرسنل آن و غرق شدن کشتی انجامید. این حادثه که در فاصله کمی از اولین سالگرد فرو ریختن ساختمان پلاسکو رخ داد، بار دیگر جمع کثیری از هموطنانمان را در هاله‌ای از غم فرو برد. روزنامه‌ها نیز به تبع این اندوه همگانی، امروز (۲۵ دی ماه) با رویکردی تحلیلی، عکس و تیتر یک خود را به این حادثه اختصاص داده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، روزنامه «ایران» تیتر یک «آتش به جان ایران» و روتیتر «سانچی غرق شد، ۳۲ ملوان جان باختند» را انتخاب کرده و به سخنان ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده چینی عملیات امداد و نجات کشتی سانچی درباره این حادثه اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین با خانواده‌های جانباختگان حادثه سانچی گفت‌وگویی انجام داده است.

همچنین بخوانید

روزنامه «ایران» تصویر نخست خود را به عکسی از این نفت‌کش که در حال سوختن وسط دریا بود، اختصاص داده است.

روزنامه «همشهری» مطلبی را با تیتر «آرمیده در آتش دریا» انتخاب کرده و با یکی از دریانوردانی که دوستان خود را در این حادثه از دست داده است و همچنین مهندس کشتی که جا مانده بود، گفت‌وگو کرده است. همچنین این روزنامه عکس نخست خود را به نفت‌کش سانچی که در حال سوختن وسط دریا بود، اختصاص داده است.  

روزنامه «دنیای اقتصاد» مطلبی را با تیتر «پرواز ققنوس‌ها از دریای آتش» و روتیتر «۳۲ دریانورد نفت‌کش ایرانی ابدی شدند» منتشر کرده و در این راستا به توصیف حادثه و اقداماتی که برای نجات سرنشینان انجام شده، پرداخته است.

همچنین این روزنامه عکس نخست خود را به سانچی که در حال سوختن و غرق شدن است، اختصاص داده است.

روزنامه «وطن امروز» تیتر یک «کشتی شکستگانیم» و روتیتر «نفت‌کش ایرانی بعد از هشت روز سوختن با ۲۹ سرنشین به طور کامل در دریای چین شرقی غرق شد» را برگزیده و به تشریح این حادثه و اقداماتی که انجام شده، پرداخته است. این روزنامه عکس نخست خود را به نفت‌کش سانچی اختصاص داده است.

روزنامه «کیهان» مطلبی با تیتر «دل به دریازدگان آسمانی شدند» و روتیتر «ایران در عزای عمومی ۳۲ ملوان نفت‌کش سانچی به سوگ نشست» را منتشر کرده است.

روزنامه «قانون» در همین راستا تصویر نخست خود را به طرحی از هادی لطفی اختصاص داده است. در این طرح کشتی سانچی در حال سوختن با بال‌هایی که بر روی دودهای این آتش قرار دارد، تصویر شده است. روزنامه «قانون» تیتر این مطلب را «از عرش به عرش» انتخاب کرده و گزارشی از صحبت‌های خانواده خدمه کشتی ایرانی تهیه کرده است.

روزنامه «شهروند» تیتر یک «تراژدی سانچی» و روتیتر «نفت‌کش سانچی دیروز به دلیل انفجار و شدت گرفتن آتش با تمام سرنشینانش غرق شد» را برگزیده و تصویر نخست خود را به خانواده‌های افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، اختصاص داده است.

همچنین هادی حیدری در صفحه شهرونگ این روزنامه تصویری را برای غرق شدن نفت‌کش سانچی با نام داغ دریا! طراحی کرده است. این طرح چشمی را نشان می‌دهد که اشک‌های آن همچون دریایی سانچی را به کام می‌کشد.

روزنامه «شرق» مطلبی را با تیتر «تأیید مرگ همه سرنشینان سانچی» منتشر کرده و به شرح این حادثه پرداخته است. همچنین با محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره این حادثه گفت‌وگویی انجام داده است. این روزنامه تصویر نخست خود را به کشتی سانچی که در حال سوختن و غرق شدن بود، اختصاص داده است.

روزنامه «رسالت» مطلبی با تیتر «پایان مرگبار سانچی؛ نفت‌کش ایرانی غرق شد» منتشر کرده و تصویر نخست خود را به چهار عکس از کشتی سانچی که در حال سوختن و  غرق شدن بود و خانواده‌های این عزیزان اختصاص داده است.

روزنامه «جوان» تصویر نخست خود را به طرحی از محمود محمدتبریزی اختصاص داده که در آن کشتی سانچی را در حال سوختن در وسط آب‌های چین نشان می‌دهد و سرنشینان آن سوار بر قایقی در حال عروج به آسمان هستند.

این روزنامه در همین راستا تیتر یک خود را «داغ دریادلان» انتخاب کرده و به شرح این حادثه پرداخته است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» مطلبی را با تیتر «امروز، عزای عمومی برای دریادلان» منتشر کرده و به صحبت‌های رییس کمیته رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی و برخی کارشناسان پرداخته است.

این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به عکسی از سانچی در حال غرق شدن، اختصاص داده است.

روزنامه «بهار» تصویر نخست خود را به طرحی از بنیامین آل علی اختصاص داده که این طرح کشتی سانچی را در حال سوختن روی آب‌ها در افق نشان می‌دهد و در امتداد این آب، پیکر زنی ترسیم شده که در حال گریستن است. این روزنامه در همین راستا مطلبی با تیتر «یک دریا دریغ» و روتیتر «ایران به عزای دریانوردانش نشست» را منتشر کرده است.

روزنامه «اطلاعات» مطلبی با تیتر «پایان غم‌انگیز سانچی/ دریادلان ایران در آب‌های چین آرمیدند» را منتشر کرده و به شرح این حادثه و پیام‌های تسلیت برخی مسوولان پرداخته است. این روزنامه تصویر نخست خود را به کشتی سانچی در حال سوختن و غرق شدن، اختصاص داده است.

روزنامه «اعتماد» مطلبی با تیتر «آب و آتش، سرنوشت سانچی» را منتشر کرده و به پیام تسلیت برخی مسوولان و اقدامات چینی‌ها برای این حادثه و خسارات وارده اشاره کرده است. این روزنامه درباره نحوه برخورد مسوولان هم با یک جامعه‌شناس گفت‌وگویی انجام داده است. اعتماد تصویر نخست خود را به کشتی در حال سوختن اختصاص داده است.

روزنامه «جام جم» تیتر یک «تو را می‌سپارم به آغوش دریا» را برگزیده و به شرح این حادثه و بازتاب این اتفاق در رسانه‌های جهان پرداخته است. تصویر نخست این روزنامه سانچی در حال سوختن را نشان می‌دهد.

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر نخست «پایان امید؛ ایران باز هم داغدار شد» را برگزیده و با علی بیگدلی (کارشناس) درباره این حادثه گفت‌وگویی انجام داده است. این روزنامه تصویر نخست خود را به کشتی سانچی اختصاص داده است.

روزنامه «خراسان» تیتر یک «ایران در غم دریادلان» را برگزیده و تصویر نخست خود را به پنج عکس از سانچی و خانواده‌های آنان اختصاص داده است.

روزنامه سینمایی «بانی فیلم» هم تیتر نخست خود را «نفتکش مرگ، دل ایران را سوزاند» برگزیده و به واکنش‌های هنرمندان نسبت به این حادثه پرداخته است.

روزنامه «ایران ورزشی» هم در این راستا مطلبی را با تیتر «سوختن در اقیانوس تنهایی» و روتیتر «اندوه جامعه ورزش برای جانباختن دریانوردان دریادل» منتشر کرده و پیام‌های تسلیت جامعه ورزش برای این حادثه را بازتاب داده است.

روزنامه ورزشی «گل» هم مطلبی با تیتر «این بار پلاسکو به دریا ریخت» را منتشر کرده و تصویر این مطلب را به عکسی از سانچی، اختصاص داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، همزمان با غرق شدن کشتی سانچی و جان باختن ۳۲ خدمه آن، همه روزنامه‌های امروز لوگوی خود را مشکی کرده‌ یا از نوار مشکی بر روی لوگوی خود استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا