بانکبانک و بیمه

سقف وام ازدواج افزایش می یابد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب افزایش میزان تسهیلات وام ازدواج در سال ۹۶، متناسب با نرخ تورم و تا مبلغ ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برای هر زوج در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،، رحیم زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ درخصوص ارائه وام ازدواج گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق،ارائه وام ازدواج درسال ۹۶ طبق نرخ تورم افزایش می یابد، که درسال آینده برای هر زوجی ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان می شود.
نماینده مردم آباده و بوانات درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها موظف به پرداخت وام ازدواج هستند، افزود:بانک ها موظف شدند تا یک ماه بعد از تکمیل پرونده وام ازدواج را پرداخت کنند، درغیر اینصورت بانک مرکزی به عنوان ناظر بر بانک ها با متخلفان برخورد می کند.

 ** اختصاص یک هزارمیلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به صندوق کارآفرینی امید
وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق از ۲۷ صدم مالیات برارزش افزوده که حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیاردتومان می شود، یک پنجم آن به حوزه جوانان اختصاص می یابد و چهار پنجم آن به حوزه ورزش اختصاص می یابد.
به نوشته خانه ملت، نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هزارمیلیاردتومان از محل هدفمندی یارانه ها دراختیار صندوق کارآفرینی امید قرار می گیرد، تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید از این منابع برای ایجاد اشتغال برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت استفاده می کند که جدول آن درحال طراحی است.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا