امور زیربناییراه و ساختمان

دعوت از مسئولان مرتبط با سانحه سانچی به مجلس برای پاسخگویی به ابهامات

نایب رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه هفته جاری مسئولان مرتبط با سانحه کشتی سانچی برای ارائه توضیحات درباره برخی از ابهامات در کمیسیون عمران حاضر می‌شوند، گفت: یکی از ابهاماتی که باید رفع شود این است که آیا دولت چین در عملیات اطفای حریق و تجسس در طول ۸ روز کوتاهی کرده‌اند و به عقیده بنده احتمال این کوتاهی از سوی مسئولان چینی وجود داشته است که باید انگیزه‌های آن شناسایی شود.

همچنین بخوانید

علیم یارمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه در هفته جاری از مسئولان مرتبط با سانحه نفتکش سانچی دعوت می‌شود تا درباره برخی از ابهامات در کمیسیون عمران پاسخگو باشند، گفت: مسئولان مرتبط با سانحه نفتکش سانچی در ۳ دستگاه وزارت راه و شهرسازی، شرکت ملی نفتکش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری در کمیسیون عمران باید درباره برخی از مسائل به نمایندگان توضیحاتی را ارائه دهند.

وی ادامه داد: یکی از ابهاماتی که باید رفع شود این است که آیا دولت چین در عملیات اطفای حریق و تجسس در طول ۸ روز کوتاهی کرده‌اند و به عقیده بنده احتمال این کوتاهی از سوی مسئولان چینی وجود داشته است که باید انگیزه‌های آن شناسایی شود.

نایب رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه طبق گفته مسئولان احتمالا تمام خدمه در‌‌ همان ساعات اولیه پس از تصادم و انفجار جان باخته‌اند، اظهار داشت: طبق گفته کار‌شناسان به طور قطع خدمه نمی‌توانستند در مقابل گازهای سمی متصاعد شده پس از انفجار بیشتر از چند ساعت طاقت بیاورند و یکی از احتمالات جان باختن خدمه بر اثر مسمویت ناشی از گازهای سمی است.

یارمحمدی تاکید کرد: برای بررسی‌ها و اظهار نظرهای دقیق‌تر باید اطلاعات ثبت شده در جعبه سیاه بازخوانی شود و درخواست ما از مسئولان مرتبط با این موضوع بازخوانی هر چه سریع‌تر جعبه سیاه نفتکش سانچی و کشتی فله بر کریستال است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا