صنعت، معدن، تجارت

حسادت غرب به رابطه خوب ایران و چین/به انگلیسی‌ها باج نمی‌دهیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به حسادت غربی ها به رابطه خوب تجاری ایران و چین گفت: بانکهای انگلیسی و آمریکایی با ما کار نمی کنند و ما هم به آنها باج نمی دهیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسدالله عسگراولادی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران  با اشاره به رابطه خوب ایران و چین گفت: ما باید به روابط مان با چین، به چشم روابط درازمدت نگاه کنیم و اینکه ، مردی که در کاخ سیاه و سفید نشسته، نتوانسته برجام را ملغی کند .

وی با اشاره به مشکل مسدود شدن برخی حسابهای بانکی ایرانیان در کشور چین اظهار کرد: دانشجویی که اجازه کار تجاری ندارد، نباید در حساب خود رقم بالایی داشته باشد پس باید در این حوزه در چین به روال قانونی عمل کرده و مالیاتش را هم بپردازند.

همچنین بخوانید

عسگراولادی با بیان اینکه افزایش مبادلات ایران و چین در مرز بالای ۴٠ میلیارد دلاربرخی ها را نگران می کند، گفت: ظرف یک ماه آینده سفیر ایران در چین تغییر خواهد کرد و امیدواریم فرد جدید کار ما را با چین توسعه دهد البته رقبای ما از جمله ترکیه و پاکستان نیز تلاش دارند سهم بالاتری بگیرند.

وی افزود: صادرات ایران با چین بر واردات فزونی دارد و این خود امتیاز بزرگی است و چین امادگی دارد بیشتر از انچه به ما می فروشد، از ما کالا بخرد.

عسگراولادی با بیان اینکه ما گله ای در رابطه با نفتکش سانچی از چین نداریم، افزود: باید سعی کنیم به چین بیشتر صادرات داشته و سرمایه گذاری بیشتری صورت دهیم.

وی افزود: باید سرمایه گذاری مشترک را بیشتر کرد و البته حسودی غربی ها را هم باید درک کرد. بانکهای انگلیسی و امریکایی با ما کار نمی کنند و ما هم به انها باج نمی دهیم.

عسگراولادی همچنین از برگزاری اکسپوی ٢٠٢۵ در روسیه خبر داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا