اقتصاد کلانصنعت، معدن، تجارت

همه اسناد همکاری ایران و ایتالیا در یک جدول

امروز ۱۲ سند همکاری و روز گذشته ۷ سند همکاری بین ایران و ایتالیا امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، در جریان سفر نخست وزیر ایتالیا به کشورمان، در نشست تجاری ایران و ایتالیا که امروز ۲۵ فروردین ماه در اتاق بازرگانی ایران با حضور متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار شد، ایران و ایتالیا ۱۲ سند همکاری در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه نیز ایران و ایتالیا در جریان سفر ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به تهران هفت سند همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند. این اسناد در دو بخش دولتی و خصوصی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید.

می‌توانید در این جدول اقتصادنیوز شرح اسناد همکاری امضاشده بین ایران و ایتالیا در این دو روز را مرور کنید.

همچنین بخوانید

اسناد همکاری امضاشده بین ایران و ایتالیا در روز ۲۵ فروردین ۹۵

موضوع

شرح

صنایع نفت و گاز

انجمن شرکت‌های ساخت و مهندسی صنعت نفت ایران و شرکت انیمپ ایتالیا یادداشت تفاهم گسترش همکاری طرفین برای طراحی، عرضه و اجرای پروژه‌های جدید صنایع نفت و گاز را در ایران و کشورهای همسایه امضا کردند.

صنایع منسوجات و مد

اتحادیه پوشاک تهران با شرکت ایتالیایی «سیستم مد ایتالیا» (SISTEMA MODA ITALIA) موافقتنامه گسترش همکاری تجاری و صنعتی دوجانبه را در صنایع منسوجات و مد امضا کردند.

خدمات مهندسی

گروه آی.ام.کیو/IMQ ایتالیا تفاهمنامه دوجانبه توسعه و حمایت از مشارکت دوجانبه در بررسی دانش و صلاحیت به منظور شناخت نیازهای اولیه بازار ایران مناسب با خدمات شرکت ایتالیایی و تدوین بهتر هدف همکاری طرفین را با شرکت ایرانی مهندسی و صنایع فهامه امضا کرد.

ساخت کارخانه فولاد

قرارداد عرضه تجهیزات صنعتی و خدمات برای ساخت کارخانه فولاد به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و به ارزش ۳۵۰ میلیون یورو بین شرکت فولاد بوتیا ایران (بیسکو) و شرکت DANIELI ایتالیا امضا شد.

ساخت نیروگاه

شرکت فولاد بوتیا(بیسکو) قرارداد دیگری با شرکت «فاتا اسپا- FATA SPA» ایتالیا برای عرضه تجهیزات و خدمات ساخت نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی در استان کرمان به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار یورو امضا کرد.

فولاد

شرکت فولاد مبارکه موافقتنامه‌ای با شرکت «مارسگاگلیا» ایتالیا با هدف تقویت همکاری بین طرفین و نهایی کردن قراردادها برای عرضه محصولات نهایی فولاد مبارکه امضا کرد.

مخابرات

شرکت مخابرات ایران نیز موافقتنامه همکاری با شرکت ایتالیایی «ایتال تل-ITALTEL» برای اجرای شبکه مخابرات در ایران امضا کرد.

فناوری

یادداشت تفاهمی بین شرکت «آیتی وای- ITWAY» ایتالیا و شرکت سرمایه‌گذاری پاتاسا ایران برای همکاری در پروژه های فناوری در زمینه های مختلف امضا شد.

بخش‌های انرژی و زیربنایی

شرکت «بل للی گروپ- BELLELI GROUP» ایتالیا موافقتنامه‌ای با شرکت جهانپارس ایران برای اجرای قراردادهای مهندسی، تامین کالا و ساخت (EPC) در بخش‌های انرژی و زیربنایی امضا کرد.

فرودگاه و ناوبری هوایی

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز موافقتنامه ارزیابی مجدد زیربنای فرودگاه کرمان و به ویژه طراحی، مهندسی و مدیریت اجرای باند فرودگاه را با شرکت «ویتالی اسپا- VITALI SPA» ایتالیا امضا کرد.

توسعه شهری و معماری

دانشگاه شهید بهشتی تهران یادداشت تفاهم تحقیقات در زمینه توسعه شهری شهرهای ایران و نقش تنوع زیستی در برنامه‌ریزی معاصر شهری، تحقیقات درباره توسعه معماری پایدار در ایران، به کارگیری تجربه معماران در معماری سبز، بررسی مدل معروف به جنگل عمودی افقی در برج مسکونی میلان را با شرکت معماری «استفانو بوری- STEFANO BOERI» امضا کرد.

بهداشت و درمان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قراردادی با شرکت «دیمنشن اسپا- DIMENSIONE SPA» برای عرضه ۳۰ واحد سیار بیمارستانی امضا کرد.

اسناد همکاری امضاشده بین ایران و ایتالیا در روز ۲۴ فروردین ۹۵

گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی

همکاری صنعتی

تفاهم‌نامه همکاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا

راه آهن

چهارچوب همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا

گاز

یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت انی و شرکت ملی صادرات گاز ایران

فرودگاه

یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت فرودگاه‌های ایران و شرکت فرودگاه‌های میلان ایتالیا

تولید خودرو

یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت کارگاز سیستم ایران و شرکت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو

نمایشگاه‌ها

سند همکاری در زمینه برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا