بورسبورس اوراق

رشد بازدهی منفی بورس از ابتدای سال/شاخص لباس قرمز پوشید+نمودار

معاملات روز پایانی هفته جاری بازار سهام با افت ۵۲۱ واحدی و عقبگرد شاخص به کانال ۷۹ هزار واحدی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بر این اساس نماگر بازار در پایان معاملات متاثر از معاملات منفی و فشار فروش در اکثر گروه ها بخصوص نمادهای خساپا، خودرو و کگل به ارتفاع ۷۹ هزار و ۵۸۸ واحدی سقوط کرد که در این میان جابجایی بلوک و معاملات دوطرفه نمادهای همراه، حکشتی، فملی، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کرده و از افت چشمگیر شاخص جلوگیری کردند.

افزایش جو منفی بازار با افزایش حجم صف فروش‌های گروه خودرو در معاملات امروز در حالی دنبال شد که اکثر گروه ها و نمادها دادوستدهای منفی و همراه صف فروش را تجربه کردند. در گروه های خودرو، لیزینگ و حمل و نقل، نماد خاذین بعد از رشد بسیار چشمگیر بدون وقفه ، بعد از شروعی مثبت صف فروش شد.

در گروه خودرو برنامه افزایش سرمایه پارس خودرو که پیش از این سایپا ١١٠ درصد اعلام کرده بود به ٢٣٧ درصد افزایش یافت. این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای خارج شدن شرکت از ماده ١۴١ قانون تجارت، اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه، امکان تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای افزایش تولید و به شرط تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس انجام خواهد شد.

در گروه‌های بانک، بیمه و سرمایه گذاری نیز، بعد از عرضه صف خرید نماد واتی، شاهد متعادل شد معاملات این نماد بودیم ضمن اینکه سایر نمادهای مذکور همسو نیز، اکثرا منفی دنبال شدند.

در این میان اما ادامه رشد قیمت های جهانی نفت سبب افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه پالایشگاهی شد به طوری که در بازار منفی امروز شاخص این گروه ۰.۶۱ درصد افزایش یافت.

در نهایت در پایان معاملات با معامله ۱.۶ میلیارد اوراق بهادار ارزش دادوستدهای امروز به ۴۵۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته حاکی از رشد حجم و ارزش معاملات داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا