بانکبانک و بیمه

بیشترین سهم پرداخت تسهیلات رونق تولید به بانک صنعت و معدن رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بانک صنعت و معدن با ۶ مورد بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات درقالب طرح رونق تولید در ۱۰ ماهه نخست امسال داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، یدالله صادقی در دهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با حضور محمد امامی امین معاون استاندار و سایر مسئولان برگزار شد، افزود: طی ۹ ماهه سال‌جاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید واحدهای صنعتی به طور مستقیم از طریق بانک‌ها پرداخت شده است.

صادقی با تاکید بر لزوم توجه به رفع مشکلات بخش تولید و اشتغال، افزود: در قالب ستاد تسهیل رفع موانع تولید مشکلات ۲۴۳۵ شرکت‌ متقاضی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ و ۶۴۶ مورد در سال جاری بررسی شد.

وی ادامه داد: ستاد در سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۳۱۷ جلسه و در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴۶ جلسه برگزار کرده است و مصوبات اجرایی در مجموع ۱۸۱۷ بوده که ۱۲۸۸ در سال‌های ۹۴ و ۹۵ و ۵۲۹ مورد در سال جدید به مرحله اجرا رسیده است.

صادقی با بیان اینکه این مصوبات عمدتاً در حوزه امور مالیاتی بوده‌اند، اظهار کرد: برطرف کردن معضلات تأمین اجتماعی و پرداخت مستقیم تسهیلات بانک‌ها به واحدهای صنعتی از دیگر مواد عمده مصوبات هستند.

تعداد پرونده سامانه بهین ‌یاب در سال‌جاری را ۱۳مورد با اعتبار ۱۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: پرونده‌های انتقالی از سال ۹۵ به امسال نیز ۱۹۶ مورد بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا