بورسبورس اوراق

بازار سرمایه به اهداف ١۴٠۴ نزدیک شده است

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس اظهار داشت: بازار سرمایه در حال حاضر پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به موتور محرک اقتصاد کشور دارد و شرایط را برای رسیدن به اهداف سال ١۴٠۴ پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی سعیدی در آستانه ۵٠ سالگی بورس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: شورای عالی بورس در سال ١٣۴۵ تشکیل و اولین معامله در ١۵ بهمن ١٣۴۶ انجام شد.

وی در ادامه افزود: طرح ایجاد بورس اولین بار در سال ١٣١٢ مطرح و بررسی آن به سال ١٣١۵ باز می‌گردد.

همچنین بخوانید

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس تصریح کرد: از سال ١٣٢٨ ایران دارای توسعه اقتصادی است و در ابتدا برنامه‌ها ٧ ساله بوده است.

سعیدی بیان کرد: نظام بازار سرمایه دارای قدمت ۵٠ ساله بوده و نشان از بدنه قوی در اقتصاد کشور است به طوریکه اولین معامله بورس ایران بر روی تخته سیاه انجام شده است .

وی در توضیح اسامی اولین نماد‌های بورسی گفت: بانک توسعه صنعتی و معدنی و نفت پارس اولین نماد‌های معاملاتی بورس بوده اند و سال‌های اول تنها اوراق قرضه معامله شده است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس بیان کرد: بازار سرمایه در حال حاضر تا حد زیادی پتانسیل بیشتری برای تبدیل شدنه به موتور محرک اقتصاد کشور دارد و شرایط را برای رسیدن به اهداف سال ١۴٠۴ دارد.

سعیدی اظهار کرد: در بخش بین المللی اقدامات موثری در بازار سرمایه انجام شده و منابع خوبی از سرمایه گذاران خارجی جذب شده و با رفع شدن مشکلات نقل و انتقالات این فرایند بهبود می یابد.

وی ادامه داد: در ابتدا اولین قانون توسعه برنامه ۷ساله بود که توسط مجلس وقت به تصویب رسید و این نطام بازار سرمایه نشان از تجارت ارزشمندی است که توانسته به توسعه خود در بازار دست یابد.   این خبر تکمیل می شود…

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا