بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اقتصاد دیجیتالی، انقلاب چهارم است

صاحب نظر نظام پرداخت اعلام کرد : اقتصاد دیجیتالی پایه گذار انقلاب چهارم است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ولی الله فاطمی در پنل تخصصی بانکداری دیجیتالی همایش بانکداری الکترونیک با بیان اینکه اثر گذاری فناوری های موجود در دنیا اثر بخشی خود را تا حدی از دست داده است، اظهار داشت:هر فناوری دوره ای دارد و به جایی می رسند که دوره آنها به پایان می رسد، بنابراین تحول فناوری کل ساختار سیستم را تغییر می‌دهد.

این کارشناس پرداخت در ادامه افزود: اقتصاد دیجیتالی پایه گذار انقلاب چهارم است وهر چه به این سمت برویم محدودیت فناوری امروز بیشتر به چشم می‌خورد. زیرا سیستم های سازمانی با توجه به هزینه نیروی انسانی نمی تواند در اقتصاد دیجیتال رقابت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم درست و به موقع وارد بانکداری دیجیتال شویم،عقب افتادگی خود را در انقلاب دوم و سوم جبران خواهیم کرد، گفت: در اقتصاد دیجیتالی مهمترین موضوع  تغییر مفهوم مدیریت داده‌ها است.

این صاحب نظر نظام پرداخت گفت: باید در دنیای آینده اسناد کاغذی خود را به اسناد دیجیتالی تغییر  دهند یعنی از دنیای فیزیکی و هوش انسانی خارج و به هوش مصنوعی برسیم البته همه اینها باید در کنار امنیت باشد.

فاطمی با اشاره به اینکه تا کنون نظاره گر تکنولوژی بودیم ولی وقت آن شده به آن نزدیک شویم،ٰ ادامه داد:‌ رویکرد متمرکز برای حل مسایل گذشته را باید فراموش کنیم.امیدواریم در سه سال آینده به کمک دولت مقررات را تغییر و ۵۰ درصد اطلاعات را دیجیتالی کرده باشیم.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا