صنعت، معدن، تجارت

غفلت سازمات توسعه الکترونیک در اجرای قانون

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون درباره ابهاماتی که قرارداد امضا شده توسط مرکز توسعه الکترونیک مطرح است، در حال بررسی مستندات است.

سعید باستانی با شاره به ابهام در قراردادی که توسط مرکز توسعه الکترونیک با ترک تشریفات مناقصه امضا شده است، به پایگاه خبری آرمان اقتصادی گفت: قانون، سازمان توسعه الکترونیک را ملزم کرده است که برای بخش داده های بازرگانی کشور سامانه جامع ایجاد کند که آن سازمان نیز قراردادی را منعقد کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص ابهامات در قرارداد مذکورهفته گذشته جلسه ای در مرکز توسعه الکترونیک برگزار و در خصوص ابهامات ، سئوالاتی  مطرح شد و مسئولان مرکز نیز مستنداتی ارائه کردند که اکنون در حال رسیدگی و بررسی آن مستندات، برای جمع بندی در کمیسیون هستیم.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون صنعت مجلس در خصوص اینکه چه موضوعاتی از قرارداد مورد سئوال کمیسیون بوده اظهار داشت: ترک تشریفات ، عدم ثبت در سامانه ستاد و … مواردی بود که از سازمان توسعه تجارت الکترونیک خواسته شد تا توضیحاتی ارائه کنند.

باستانی افزود: به نظر می رسد در خصوص این قرارداد، یکسری غفلت هایی  در اجرا صورت گرفته است .

گفتنی است مرکز توسعه الکترونیک چندی قبل قراردادی را بدون در نظر گفتن تشریفات اداری و ثبت در سامانه ستاد منعقد کرد که پس از رسانه ای شدن موضوع، اعتراض بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت را به خاطر بی توجهی به قانون در پی داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا