بورسبورس اوراق

شاخص در چند قدمی ۶ رقمی شدن

سرمایه گذاران بورس تهران امروز بیش از یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کنند. ارزش این مبادلات بیش از ۳ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بود و در ۷۶ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در داد و ستدهای آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس توانست در چند قدمی ورود به کانال تاریخی ۱۰۰ هزار واحدی به کار خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات امروز شاخص کل ۲۹۷ واحد بالا رفت و به رقم ۹۹ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. سرمایه گذاران بورس تهران امروز بیش از یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کنند. ارزش این مبادلات بیش از ۳ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بود و در ۷۶ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین بخوانید

همچنین امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۰۲ و یک هزار و ۲۰۴ واحد رشد کردند. نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی جم، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و تاپیکو امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که دو نماد ملی مس و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند. د

ر بازار چهارم بهمن ماه گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین امروز صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای حفاری شمال، داروسازی اسوه، صنایع جوشکاب یزد، پشم شیشه ایران، گروه صنعتی بوتان، داروسازی امین و فنرسازی زر بود. در مقابل نمادهای گلوکوزان، توسعه شهری توس گستر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بورس اوراق بهادار تهران، معدنی دماوند، شیر پاستویزه پگاه خراسان و کشاورزی و دامپروری مگسال با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت رایان سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا را ثبت کردند. در مقابل بیشترین عرضه ها در سهام بانک کارآفرین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری مترو انجام شد. در پایان معاملات امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله ۱۹۷ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با معامله ۸۲۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا