صنعت، معدن، تجارتمعدن

عملکرد متفاوت چین در تولید فلزات غیرآهنی؛ روی چین کم شد،‌تولید مس افزایش

طی سال گذشته میلادی تولید مس تصفیه شده و سرب در چین افزایش یافت در حالی که تولید روی افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن، چین در سال ۲۰۱۷ در تولید مس و سرب به ترتیب شاهد رشد ۷.۷درصدی و۹.۷درصدی بود در حالی که تولید روی در این کشور با کاهش ۰.۷درصدی مواجه شد.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده روی در جهان، طی سال گذشته میلادی ۶میلیون و ۲۲۰هزار تن روی تصفیه شده تولید کرد که حاکی از کاهش ۰.۷درصدی نسبت به سال۲۰۱۶ بود این در حالی است که تولید این فلز در ماه دسامبر ۵۷۶هزار تن به ثبت رسید که با کاهش ۴.۵ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۷.۳درصدی نسبت به دسامبر۲۰۱۶ همراه بود.

همچنین بخوانید

تولید سرب این کشور در سال ۲۰۱۷با ۹.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴میلیون و ۷۲۰هزار تن رسید این در حالی است که تولید ماه دسامبر ۴۲۴هزار تن بود که شاهد رشد ۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶بود.

همچنین در سال ۲۰۱۷ تولید مس با رشد ۷.۷درصدی به ۸میلیون و ۸۹۰هزار تن افزایش یافت در حالی که تولید فلز سرخ در ماه دسامبر با ۱۶.۷درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۸۶۵هزار تن رسید که رکورد بالاترین میزان تولید ماه دسامبر در این کشور است. پیش از این بالاترین میزان تولید ماه دسامبر در سال ۲۰۱۴ به میزان ۸۳۳هزار تن به ثبت رسیده بود.

همچنین تولید محصولات مس این کشور در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۶.۹درصدی به ۱۸میلیون و ۶۲۰هزار تن رسید این در حالی است که طی دسامبر ۲۰۱۷ نیز تولید این محصولات در چین یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا