خودروصنعت، معدن، تجارت

جنرال موتورز ۱۰ میلیارد دلار زیان کرد

گزارش های مالی گروه صنعتی جنرال موتورز حاکی از آن است که این گروه آمریکایی در سه ماهه منتهی با سال ۲۰۱۷، به میزان پنج درصد، معادل ۱۰ میلیارد دلار زیان داشته است.

به گزارش رویترز ، شرکت جنرال موتورز علت این زیان خود در سال مالی گذشته هزینه بالای پوشش خسارت بیمه و مالیات ها اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، این شرکت بزرگ آمریکایی عمده علت این زیان را کاهش سودآوری خود در فعالیت در بخش ساخت تجهیزات تولید برق اعلام و تاکید کرد که درآمد جنرال موتورز در این بخش به میزان ۸۸ درصد کاهش یافته است.

مجموع زیان مالی شرکت بزرگ جنرال الکتریک در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، به ۱۰ میلیارد و ۱۰ میلیون دلار رسید و این در حالیست که این شرکت در مدت مشابه، سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار سود را در کارنامه مالی خود به ثبت رسانده بود.

هر سهم جنرال الکتریک که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ حدود ۳۹ سنت سود به آن تعلق گرفته بود در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ متحمل حدود یک دلار و ۱۵سنت زیان شد.

شرکت 'جنرال موتورز' بزرگترین خودروسازآمریکایی، پس از بحران مالی سال ۲۰۰۹ به دلیل مشکلات مالی دستمزد پرسنل، میزان تولید و نیروی کار خود را کاهش داد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا