امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری ۳۵ میلیون متر مربع از اراضی آزاد مجاور آزادراه شمال به بنیاد /تغییر مسیر قطعه دوم آزاد راه شمال

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قرار بر این است که دولت حدود ۳۵ میلیون متر مربع از اراضی مجاور آزادراه تهران- شمال را به بنیاد واگذار کند، گفت: اگر کسی بخواهد از این اراضی استفاده کند، بنیاد باید اجازه بهره برداری را بدهد.

محمد سعیدی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه آزادراه تهران- شمال به آبروی کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: به گفته کارشناسان و مسئولین از جمله معاون اول رییس جمهوری، آزادراه تهران- شمال بزرگ‌ترین پروژه و افتخار مهندسی کشور است.

وی با اشاره به شروع ساخت قطعه دوم آزادراه شمال گفت: قطعه دوم آزادراه تهران- شمال از شهرستانک شروع و تا بعد از تونل البرز ادامه دارد و در حال حاضر باند شرقی تونل البرز در حال ساخت است.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: منطقه دوم به چهار قطعه تقسیم شده که در مناقصه ساخت آن شرکت‌های بلند طبقه، انصار، آبادراهان پارس و جنرال برنده شدند. در حال حاضر هم کارگاه‌ها برای ساخت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تجهیز شده است.

سعیدی کیا گفت:  برای اینکه معارضین این مسیر کاهش پیدا کند، محور تا حدودی جابه‌جا شد.

وی ادامه داد: با همکاری  وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره با معارضین این محور هستیم و این موضوع قابل حل است. طبق قرارداد منطقه دوم باید سه ساله ساخته شود و عملیات اجرائی باهم شروع شده است.

وی با اشاره به میزان اراضی واگذار شده به بنیاد به ازای همکاری در این پروژه تاکید کرد: واگذاری بخشی از اراضی کنار آزادراه تهران- شمال مصوبه دولت است. دو بحث در مورد واگذاری اراضی کنار آزاد راه تهران- شمال به بنیاد مستضعفان وجود دارد اول اینکه اگر کسی بخواهد از این اراضی استفاده کند، بنیاد باید اجازه بهره برداری را بدهد و دوم اینکه از آنجایی که سرمایه گذاری در این مسیر با درآمد حاصل از عوارض برنمی‌گردد، قرار بر این شده که دولت حدود ۳۵ میلیون متر مربع از این اراضی را به بنیاد واگذار کند.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: البته بعدها در خصوص واگذاری بخشی از این اراضی به بنیاد ایراد گرفتند که این مناطق جزو مناطق حفاظت شده است و پس از مذاکراتی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم این موضوع حل و در تفاهم کامل نسبت به جابه‌جایی اراضی واگذار شده به بنیاد اقدام کرده‌ایم.

وی گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه تهران- شمال قابل بازگشت باشد طبیعی است که کاربری اراضی واگذار شده به بنیاد کاربری مناسب داشته باشند.

سعیدی‌کیا اظهار امیدواری کرد که منطقه ۳ نیز در اوایل سال ۹۷ تعیین تکلیف و اجرایی شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا