بورسفرابورس

تکمیل دور عرضه‌ ۶ اخزای پذیرش‌شده در قالب بودجه ۹۶

اخزا۶۰۵ که ۲۶ مهر‌ماه امسال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشرشده و دو روز دیگر در فرابورس عرضه می‌شود، دارای مدت ۱۴ ماهه است از این رو در آذر‌ماه ۱۳۹۷ سررسید می‌شود.  

 تا کنون ۶ مرحله اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال ۱۳۹۶ در نمادهای «اخزا ۶۰۱، ۶۰۲، ۶۰۳، ۶۰۴، ۶۰۵ و ۶۰۶» در فرابورس ایران پذیرش شده که با عرضه اخزا ۶۰۶ در چهارم بهمن‌ماه، تنها عرضه اخزا ۶۰۵ باقی مانده بود تا دور عرضه‌ تمامی اخزاهای پذیرش شده در فرابورس ایران تکمیل شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، دوشنبه نهم بهمن‌ماه شاهد عرضه ۱۹ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۶۰۵» به ارزش جمعا ۱۹ هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس خواهیم بود.

این سری از اسناد خزانه که ۲۶ مهر‌ماه امسال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشرشده و دو روز دیگر در فرابورس عرضه می‌شود، دارای مدت ۱۴ ماهه است از این رو در آذر‌ماه ۱۳۹۷ سررسید می‌شود.

پیش از این و در آخرین روز کاری هفته گذشته، معاملات «اخزا ۶۰۶» با سررسید دوساله به تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در بازار ابزارهای نوین فرابورس ایران آغاز شد.

گفتنی است ۴ سری از اسناد خزانه اسلامی در نمادهای اخزا ۶۰۱، ۶۰۲، ۶۰۳ و ۶۰۵ در سال ۹۷ سررسید می‌شوند و تنهای دو سری از اخزاهای منتشرشده در سال ۹۶ یعنی اخزا ۶۰۴ و اخزا ۶۰۶ در سال ۹۸ سررسید خواهند شد.

 

 

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا