امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

به طور مشخص ۳۶۱ تن برنج تا به امروز در مازندران خریداری شده است

از روز اعلام خرید برنج توسط دولت به طور مشخص و دقیق ۳۶۱ تن برنج از انواع پرمحصول در استان مازندران خریداری شده و فقط ۱۰ تن آن مربوط به استان گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد جعفری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ (مازندران، سمنان و گلستان) در مورد میزان خرید برنج در استان مازندران و دلایل کندی خرید در این بخش در گفت‌وگو با ایانا عنوان می‌کند: در حاضر از ابتدای شروع طرح خرید برنج توسط دولت تا به امروز ۳۶۱ تن برنج از انواع پرمحصول شیرودی، ندا و نعمت خریداری شده است. البته ۱۰ تن هم گیلان خریداری شده است.

او اضافه می‌کند: در این مورد تعللی وجود ندارد و اگر گفته می‌شود تا به امروز کمتر محصول برنجی خریداری شده به این دلیل است که اقلام پرمحصول بیشتر در مازندران کشت می‌شود.

جعفری در مورد خرید برنج توضیح می‌دهد: خرید برنج بدون هیچ اتلاف وقتی انجام می‌شود. برنج نهایت دقت در مدت زمان کوتاهی ارزیابی شده و پس از ثبت خریداری می‌شود که این یک رکورد در نوع خود است. کارشناسان این مرکز همه متخصص برنج هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ اضافه می‌کند: ورود دولت برای خرید برنج فقط خرید توافقی است که برای تعادل و تنظیم بازار است. این رفتار دولت در حال حاضر موجب رونق بازار شده است.

منبع

ایانا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا