صنعت، معدن، تجارت

۱۴.۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد

بجنورد- معاون رئیس‌جمهور از اعطای ۱۴ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات تا هفته اول بهمن‌ماه جاری به واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدباقر نوبخت بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: در سال جاری از دو مسیر رشد اقتصادی را دنبال کردیم که فعال کردن واحدهای تولیدی در بخش غیردولتی ازجمله آن بود.

نوبخت افزود: تا هفته اول بهمن‌ماه جاری، ۱۱ هزار و ۴۱۰ واحد تولیدی به‌منظور دریافت تسهیلات معرفی شدند که درمجموع ۱۴ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی به این واحدهای تولیدی پرداخت‌شده است.

همچنین بخوانید

وی عنوان کرد: رشد اقتصادی در مسیر ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برای دستیابی به هدف سند چشم‌انداز دنبال می‌شود که اختصاص اعتبار به طرح‌های عمرانی دولتی یکی دیگر از زمینه‌های رشد اقتصادی است که برای امسال پیگیری کردیم.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه رشد سرمایه‌های فیزیکی منجر به رشد اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: نگاه ما امروز به رشد سرمایه‌های انسانی است که معتقدیم منجر به توسعه پایدار می‌شود.

خراسان شمالی در بودجه ۹۶ بالاترین رشد را در بین استان‌های کشور دارد

نوبخت عنوان کرد: استان خراسان شمالی در بودجه سال ۹۶، در ردیف‌های معمول بودجه‌ای استان‌ها بیشترین رشد و در اعتبارات مربوط به طرح‌های عمرانی، رتبه دوم در بین استان‌های کشور ازنظر رشد اعتبارات رادار است.

وی با اشاره به اختصاص ردیفی مستقل به‌منظور توسعه استان، بانام خراسان شمالی در بودجه سال آینده تحت ردیف‌های متفرقه، قول مساعد داد: با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد، برای توسعه بیش‌ازپیش خراسان شمالی همراه این استان خواهد بود.

معاون رئیس جمهور  به سفر ۶ماه گذشته خود به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: تمام تعهدات آن سفر و تخصیص‌های بودجه‌ای که تعهد شده بود، انجام‌گرفته است.

سخنگوی دولت یازدهم بابیان اینکه خراسان شمالی از سرمایه انسانی غنی و توانمند بهره می‌برد، گفت: در کنار سرمایه غنی استان به مباحث رشد فیزیکی و اقتصادی استان نیز در بودجه سال ۹۶ توجه خاص شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در پایان این جلسه، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی با حضور نوبخت انجام شد.

 

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا