امور زیربناییراه و ساختمان

شن پاشی و نمک‌پاشی برای تسهیل در عبور و مرور/کمک‌رسانی به در برف‌ماندگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان با همکاری شهرداری تهران و دستگاه های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات برای کنترل وضعیت بحران وعبور و مرور و خدمات رسانی به شهروندان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی،، حسین الماسی با اشاره به اینکه از لحظات اولیه بارش برف در استان تهران دستگاه های هلال احمر، اورژانس، آموزش و پرورش در ستاد مدیریت بحران استان حضور یافتند، گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده تیم هلال احمر به مناطق وردآور و حسن آباد قم برای کمک رسانی به شهروندانی که در برف مانده بودند، اعزام شد.

وی افزود: با تصمیم شرکت پخش فرآورده های نفتی، تانکرهای سوخت برای سوخت رسانی به  خودروها به وردآورد و حسن آباد ارسال شد.

مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به فراخوان شهرداران برای کمک و امدادرسانی به شهروندان تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده و همکاری پلیس راهور در حال حاضر محور تهران- قم بازگشایی شده است و اقدامات نمک پاشی برای تسهیل در عبور و مرور خودروها انجام شده است.

الماسی ادامه داد: با توجه به تجربیات گذشته پس از بارش برف در استان تهران بلافاصله محور هراز بسته شد و ساعاتی قبل پس از انجام اقدامات لازم بازگشایی شد و در صورت تداوم بارش برف و تصمیم راهور منطقه امکان بسته شدن مجدد محور هراز وجود دارد.

وی از همکاری ستاد بحران استان با ستاد بحران شهرداری تهران خبر دادو گفت: با همکاری بحران شهرداری تهران اقدامات شن پاشی و روان سازی مسیرهای عبوری در داخل شهر تهران در حال انجام است و درختان برف گرفته پاک سازی شدند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا