بانک و بیمهطلا و ارز

رشد نرخ ارزهای عمده در بازار آزاد

فعالان بازار ارز امروز (دوشنبه) شاهد افزایش قیمت انواع ارزهای عمده بودند به شکلی که هر دلار آمریکا با رشد ۲۸۰ریالی نسبت به دیروز ۴۵هزار و ۹۶۰ریال و هر یورو با ۳۹۰ریال رشد ۵۷هزار و ۵۲۰ریال عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، معاملات بازار آزاد تهران امروز در حالی آغاز شد که قیمت دلار روی رقم ۴۵ هزار و ۷۰۰ ریال قرار داشت اما به تدریج نرخ ها در بازار بر مدار رشد قرار گرفت.

صرافی های منتخب بانک مرکزی نیز به تناسب این افزایش هر اسکناس دلار را به صورت خرد به قیمت ۴۵ هزار و ۳۴۰ ریال و به صورت عمده به قیمت ۴۵ هزار و ۲۹۰ ریال به صرافی های مجاز عرضه می کنند.

نرخ مبادله ای هر دلار آمریکا نیز امروز با ۴۵ ریال رشد، ۳۶ هزار و ۹۰۵ ریال از سوی بانک مرکزی قیمت خورد.

در بازار یورو، نرخ مبادله ای هر یورو امروز با ۳۶ ریال افزایش، به ۴۵ هزار و ۸۳۶ ریال رسید و اسکناس یورو نیز از سوی صرافی های منتخب به قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۶ ریال به بازار تزریق می شود.

در معاملات بازار آزاد امروز تهران هر پوند انگلیس با رشد ۳۳۰ ریالی ۶۶ هزار و ۸۳۰ ریال و هر درهم امارات با رشد ۳۰ ریالی ۱۲ هزار و ۸۵۰ ریال به فروش می رود.

در سامانه نظارت ارز (سنا) قیمت هر دلار ۴۵ هزار و ۴۸۹ ریال، یورو ۵۶ هزار و ۳۲۵ ریال و درهم امارات ۱۲ هزار و ۴۷۵ ریال اعلام شده که بیانگر میانگین نرخ فروش آنها در صرافی های مجاز سراسر کشور است.

رشد قیمت اغلب مسکوکات طلا

در بازار طلا با وجود کاهش قیمت جهانی اونس، قیمت ها بر مدار رشد بود؛ هر اونس طلا امروز ۳ دلار و ۸۲ سنت کاهش داشت و یک هزار و ۳۴۶ دلار و ۲۲ سنت به فروش رفت اما در بازار تهران قیمت هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با ۲۰۸۰ ریال افزایش به یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۳۷۰ ریال رسید.

در بازار مسکوکات طلا هر چند قیمت سکه تمام طرح جدید ۳۲ هزار ریال عقبگرد داشت و ۱۴ میلیون و ۸۷۸ هزار ریال فروخته شد اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۴۰ هزار ریال رشد ۱۴ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و هر نیم سکه با رشد ۱۰ هزار ریالی ۷ میلیون و ۳۲۵ هزار ریال عرضه شدند.

هر ربع سکه نیز با ۱۰ هزار ریال رشد در معاملات امروز رو به رو شد و ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال قیمت خورد و سکه گرمی با افزایش ۲۰ هزار ریالی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به فروش رفت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا