انرژی

کاهش تقاضای جهانی برای نفت تا ۲۲ سال آینده

غول انرژی اکسون موبیل پیش بینی کرد در صورتی که مقررات به منظور محدود کردن تاثیر انتشار گازهای گلخانه ای بر تغییرات جوی، به طور کامل اجرا شوند، تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۴۰ افت چشمگیری پیدا خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اکسون موبیل تحت این سناریو پیش‌بینی کرد مصرف جهانی نفت سالانه ۰.۴ درصد کاهش خواهد یافت و تا سال ۲۰۴۰ به حدود ۷۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد که حدود ۲۵ درصد پایین سطح کنونی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا ۹۸ میلیون بشکه در روز تخمین زده است.

گزارش اکسون حدود سه سال پس از این‌که ۲۰۰ کشور در پاریس برای تعیین هدفی برای محدود کردن افزایش متوسط دمای جهانی دیدار کردند، منتشر می‌شود.

همچنین بخوانید

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از آن زمان آمریکا را از توافق جوی پاریس خارج کرده و معلوم نیست آیا سیاست‌های توافق پاریس به طور کامل در سراسر جهان اجرا خواهند شد یا نه.

بر اساس گزارش رویترز، اکسون در این گزارش مشخص نکرد تلاش‌ها برای محدود کردن انتشار کربن چه تاثیری می‌تواند بر کسب‌وکار این شرکت داشته باشد. اکسون در گزارش جداگانه دیگری که روز جمعه منتشر کرد، مقررات جوی را به حساب نیاورد و پیش‌بینی کرد رشد جمعیتT تقاضا برای نفت را حدود ۲۰ درصد تا سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد داد.

طبق بررسی اکسون، تقاضا برای گاز طبیعی که سوخت فسیلی پاک‌تری نسبت به نفت است، تحت همین سناریو ۰.۵ درصد در سال رشد کرده و به حدود ۴۴۵ میلیارد فوت مکعب در روز تا سال ۲۰۴۰ خواهد رسید. همچنین اکسون اعلام کرد تقاضا برای نیروی تولید پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و سایر منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۴۰ سالانه ۴.۵ درصد رشد خواهد کرد.

این گزارش بدنبال سال‌ها فشار سرمایه‌گذاران و فعالان محیط زیستی تهیه شده که از اکسون خواسته بودند تاثیر احتمالی گرمایش زمین و فعالیت‌هایش را مشخص کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا