انرژی

مصوبات بودجه‌ای امروز مجلس

معافیت مالیاتی حقوق‌های کمتر از ۲ میلیون و۳۰۰ هزارتومان، مالیات پلکانی برای حقوق‌های بالاتر، تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده، هر مترمکعب فروش آب ۱۵ تومان، گران شدن قیمت برق در سال ۹۷ و … مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

به گزارش آرمان اقتصادی، جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۲۳ نماینده برگزار شد و ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۷ در دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

معافیت مالیاتی حقوق‌های کمتر از ۲ میلیون و۳۰۰ هزار تومان
مالیات پلکانی برای حقوق‌های بالاتر

در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی، در جلسه علنی نوبت صبح نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای حقوق‌های ماهانه زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را از مالیات معاف کردند و برای حقوق‌های بالاتر از این رقم نیز مالیات پلکانی پیش بینی کردند.

تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده

همچنین نمایندگان مجلس اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده را در سال ۹۷ تمدید کردند. براساس این مصوبه، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/ ۲/ ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن تا زمان‌الاجرا شدن قانون جدید در سال ۱۳۹۷ تمدید می‌شود.

هر مترمکعب فروش آب ۱۵ تومان

نمایندگان  به وزارت نیرو اجازه دادند به ازای فروش هر متر مکعب آب شرب ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت کنند. با تصویب مجلس وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب  شرب ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه کل کشور واریز کنند.

عوارض ۸ درصدی قیمت برق در سال ۹۷

در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای عوارض هشت درصدی مبلغ برق مصرفی را در بودجه ۹۷ به تصویب رساندند  که بر اساس آن عوارض تامین منابع اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک به میزان ۸ درصد برق مصرفی در سقف ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌شود. طبق این مصوبه، مشترکین روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند.

این گزارش در حال تکمیل است…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا