بورسبورس اوراق

گزارش امروز بازار سرمایه؛ اقبال به نمادهای کوچک

طی دادوستدهای امروز ، اقبال به نمادهای کوچک و به خصوص بازار پایه را مشاهده کردیم که با توجه به شناوری پایین و دامنه نوسان ۱۰ درصدی برخی از آنها، امری منطقی جلوه می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در گروه های اکثرا متعادل فلزی و معدنی، نماد فنورد در کنار نماد فمراد با ادامه صف خرید، نمادهای فلوله، فجر وکدما با صف فروش دنبال شدند. نماد زنگان نیز با رشد مجدد ۷ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت همچنین در بورس کالا فولاد خوزستان،‌۲۰ هزار تن تختال C را با میانگین قیمت ۱۹،۹۴۱ ریال به ازای هر کیلو (۰.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) به فروش رساند. علی صالح آبادی با اشاره به مبادلات فاینانس و خطوط اعتباری با کره جنوبی، چین به میزان ده میلیارد دلار و اتریش یک میلیارد یورو افزود: اخیرا با روسیه نیز قرارداد فاینانس بدون سقف به امضا رسیده و متناسب با پروژه های تعریف شده، فاینانس اختصاص می یابد و این اتفاق بسیار خوبی است. در قرارداد روسیه، ریسک هر بانک را ارزیابی کرده و فاینانس بدون ضمانت نامه دولتی اختصاص می یابد و البته خطوط ریفاینانس صد میلیون دلاری با کره، ٢۵ میلیون دلار با فرانسه، ٢۵ میلیون دلار با ترکیه برقرار شده که البته در حال مذاکره با مجارستان هم هستیم که ظرف دو ماه آینده امضا می شود و البته با EIH نیز خطوط ریفاینانس را مبادله خواهیم کرد.

طبق پیش بینی با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه لاستیک و پلاستیک سازی مواجه شدیم به طوریکه نمادهای پشاهن( ادامه رشد ۱۰ درصد) و پدرخش صف خرید را تجربه کردند. در گروه متعادل و مثبت کانی های غیر فلزی، نمادهای کتوکا، کساپا، کپشیر و کگاز با صف خرید سپری شدند و نماد شلیا با رشد حدود ۱۰ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در بازار امروز و به جز نمادهای رانفور که با افزایش تقاضا، صف خرید را تجربه کرد، سایر نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک همسو با جو کلی بازار اکثرا متعادل دنبال شدند. محمدجواد آذری جهرمی عنوان کرد: در تفاهمی که با ولی‌الله سیف؛ رئیس کل بانک مرکزی داشتم، بنا شد با رعایت الزاماتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه، موضوع توقف خدمات پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD فعلاً منتفی شود.

شپارس، شفارس، شپاکسا و شلعاب نمادهای صف خرید و شاملا نماد صف فروش گروه اکثرا متعادل شیمیایی در بازار کم فروغ امروز بودند در آنسو و در گروه متعادل پالایشگاهی و روانکارها، نماد شنفت همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بود و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها و در نهایت صف خرید را تجربه کرد. مدیرعامل شرکت نفت پارس اعلام کرد: در این هفته جلسه ای در خصوص افزایش سهام شناور شرکت به بیش از ۲۰درصد تشکیل می‌شود. پتروشیمی شیراز طی اطلاعیه عرضه، قیمت پایه هر کیلو اوره پریل در معاملات امروز را ۱۱،۱۱۰ ریال اعلام کرده که نسبت به قیمت قبلی ۲ درصد رشد دارد.

در اواسط بازار اکثر خودرویی ها با معاملاتی مثبت همراه شدند، در این میان قطعه سازها همچنان از اقبال بالاتری مواجه بودند تا جایی که نمادهای خشرق، خنصیر، خوساز، خکار، خرینگ، خاذین، خریخت، خمهر، خکمک و ختور صف خرید را تجربه کردند، نماد ختوقا در همان شروع بازار و با توجه به رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام و به منظور اطلاع رسانی متوقف شد و در گروه متعادل حمل و نقل، تشکیل صف خرید نمادهای حفارس و حبندر (بازار پایه پرریسک با رشد۱۰ درصدی روزانه) و صف فروش نماد حکشتی پس از روزها افت قیمتی نمایان تر از معاملات سایر هم گروهی ها بود.

غاذر، غپاک و غبهنوش نمادهای صف خرید و غمهرا، غدام و غگل نمادهای صف فروش گروه غذایی بودند درگروه متعادل زراعت، نماد تازوه وارد زشگزا پس از تجربه روزها رشد قیمتی، با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی مواجه و در نهایت با صف فروش به کار خود پایان داد. مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به افزایش تولید و موجودی ذخایر کشور، ممنوعیت واردات شکر برای سال آینده ادامه دارد و فعلا نیازی به واردات نداریم.

کالا۴ نماد صف خرید و وملت، وگستر، وخارزم و وصنعت نمادهای مثبت گروه اکثرا متعادل و منفی سرمایه گذاری و واسطه‌گری ‌های مالی در بازار امروز بودند، نماد وامید نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف (تعدیل مثبت ۳۵ درصدی) متوقف شد. گروه اکثرا متعادل و منفی بیمه ای با صف فروش نماد دانا و معاملات منفی تر نمادهای کوثر، بساما و بپاس به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای جم، رانفور و شبندر با رشد حدود ۸۹ واحدی به ۹۷,۸۰۸ واحد رسید که در این بین نمادهای ومعادن و مبین بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا