بانکبانک و بیمه

بانک ملت پیشرو در صدور کارت‌های بانکی


۱۰بانک بزرگ شامل ملت، ملی، صادرات، اقتصادنوین، سپه، پارسیان، رفاه، تجارت، شهر و کشاورزی روی هم ۲۰۰میلیون کارت برداشت و ۱۰۲ میلیون کارت خرید را صادر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، این آمار روی هم معادل ۳۰۲میلیون کارت برداشت و خرید است که معادل بیش از ۸۰ درصد کل کارت‌های صادر شده در شبکه بانکی کشور با ۳۳ بانک و موسسه اعتباری است. همچنین ۶ بانک بزرگ کشور شامل ملت، صادرات، سپه، ملی، پارسیان و اقتصاد نوین روی هم ۸۶میلیون کارت خرید معادل ۷۰درصد کل کارت‌های خرید را صادر کرده‌اند که نشان‌دهنده سهم بالای این ۶ بانک بزرگ کشور است. 

از سوی دیگر با توجه به جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور، سهم هر ایرانی حدود ۴.۷ کارت خواهد بود و اگر جمعیت حدود ۵۳میلیون نفری افراد بالای ۱۸سال را در نظر بگیریم، سهم هر فرد دارنده کارت بانکی به‌طور متوسط بیش از ۷ کارت بانکی می‌شود.  مجموع کل کارت‌های اعتباری صادره شبکه بانکی تا پایان مهرماه سال جاری ۳۷۷میلیون و ۴۱۴هزار و ۳۶۹ فقره بوده که از این تعداد کارت برداشت با بیش از ۲۴۵میلیون فقره بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. همچنین بیش از ۱۲۸میلیون کارت خرید نقدی در شبکه بانکی صادر شده و سهم کارت اعتباری و کارت پول الکترونیک نیز هر یک کمتر از ۲ میلیون فقره است.
به نوشته تعادل، بانک ملت بیش از ۳۵میلیون کارت برداشت صادر کرده است که از این حیث بالاترین رتبه را در میان بانک‌ها دارد. همچنین بانک‌های ملی با بیش از ۳۲ میلیون کارت برداشت و بانک سپه با بیش از ۲۶ میلیون فقره رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین کارت اعتباری نیز متعلق به بانک ملت با بیش از ۴۵۱ هزار فقره بوده و بانک‌های ملی و پارسیان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در حوزه صدور کارت خرید نقدی نیز بانک ملت پیشروست و بیش از ۲۳میلیون فقره کارت صادر کرده است. همچنین بانک‌های پارسیان با ۱۸ میلیون و ملی با ۱۶میلیون کارت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا