امور زیربناییراه و ساختمان

ممنوعیت ورود شرکت «عراق‌ایرویز» به حریم هوایی اروپا لغو شد

وزیر حمل و نقل عراق از لغو ممنوعیت ورود هواپیماهای شرکت هوایی «عراق‌ایرویز» به حریم هوایی اروپا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از السومریه، «کاظم فنجان الحمامی» وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد نام شرکت حمل و نقل هوایی عراق از فهرست سیاه اروپا خارج شده و ممنوعیت ورود هواپیماهای این شرکت به حریم هوایی اروپا نیز لغو شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین از افتتاح دفتر آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اروپا در فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و افزود در دو ماه آینده نام شرکت هواپیمایی عراق در فهرست سفید این آژانس به ثبت می‌رسد.

الحمامی ضمن ابراز رضایت از این رویداد، اعلام کرد این قدمی جدی و ارزشمند برای بهبود روابط به منظور افزایش حجم پروازها بین عراق و اروپا و همچنین ثبت نام شرکت هواپیمایی عراق در فهرست سفید است.

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اروپا بیش از دوسال است که نام شرکت هوایی عراق را به بهانه نبود ایمنی لازم از ورود به حریم هوایی اروپا منع کرده است.

وزارت حمل و نقل عراق از سال گذشته اقدام‌های خود برای خروج نام شرکت هوایی عراق از فهرست سیاه و بهبود روابط حمل و نقلی با این آژانس را آغاز کرده بود.

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اروپا نیز برای خروج نام شرکت هوایی عراق از فهرست سیاه، این شرکت را ملزم به ارتقاء سطح بعضی از معیارهای لازم کرد.

 

 


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا