انرژی

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک با حضور وزیر کار

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی وابسته به هلدینگ انرژی سازمان بازنشستگی کشوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اندیمشک آغاز شد.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این زمینه اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه ۱۲ هزار میلیارد ریال است و موجب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۰۰۰ نفر در منطقه می شود. این نیروگاه در مراحل اجرایی برای حدود ۷۰۰ نفر اشتغالزایی می کند و مساحت در نظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه حدود ۵۰ هکتار است.

جهانگیری تصریح کرد: از مزیت های این نیروگاه نزدیک بودن به ترانزیت خط صادراتی به کشور عراق و همجواری با پست ۴۰۰ برق سراسری کشور است و احداث آن موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در خوزستان می شود.

همچنین بخوانید

وی گفت: این نیروگاه دارای کلاس اف، به عنوان برترین کلاس نیروگاهی است و دارای راندمان بالای ۵۰ درصد است و آلودگی بسیار کمی نیز در بحث زیست محیطی دارد. این نیروگاه در سال ۹۸ وارد مدار می شود و راه اندازی آن موجب ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد.

فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه ما توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال شهرستان است و راه اندازی این نیروگاه با پیگیری انجام شده می تواند کمک شایانی در این زمینه باشد.
انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا