ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اختلال تلفنی چند مرکز مخابراتی تهران در ۲۴ بهمن

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: ارتباط تلفنی مراکز مخابراتی شهید توکلی، شهید جعفری، پاسداران، قدس، الغدیر و شهید بهشتی برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از ۲۴ بهمن مختل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، براساس اطلاعیه مخابرات منطقه تهران، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهید توکلی با پیش شماره های ۴۴۵۰ تا ۴۴۵۹ در محدوده بلوار یاس، بزرگراه فتح، آزادگان، گلها مختل می شود.
همچنین در مرکز مخابرات شهید جعفری با پیش شماره های ۲۲۴۰ تا۲۲۴۳، ۲۲۱۷، ۲۲۱۸، ۲۶۷۰ و۲۶۸۰ در محدوده ولنجک، کوی ۶ و ۸ اختلال ایجاد می شود.
علاوه براین در مرکز مخابرات پاسداران با پیش شماره های ۲۲۵۴ تا ۲۲۵۹، ۲۲۷۶ تا ۲۲۷۹ و ۲۶۶۵ در محدوده خیابان های بنی فاطمه، ساقدوش، بوستان ۹ و ۱۰، صیاد شیرازی به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.
ارتباط تلفنی مشترکان در مراکز مخابراتی قدس و الغدیر از ساعت ۲ بامداد به مدت چهار ساعت مختل می شود.
براساس اطلاعیه مزبور در مرکز مخابرات شهید بهشتی از ساعت ۲۴ به مدت ۶ ساعت با اختلال همراه است.
آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی است، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۸۶ تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم ۳۸.۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳.۴۳درصد و در پایان خردادماه امسال ۳۸.۶۱ درصد بود.
تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان پارسال ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود و خردادماه امسال به ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره رسیده است.
افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸.۶۹ نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.
تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه پارسال ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود که در پایان شهریورماه امسال به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸مشترک رسید.
آمار تلفن های همگانی کشور نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که تا پایان خرداد ماه امسال به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه تازه ترین گزارش، دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا رسید.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا