بانکبانک و بیمه

بازنگری بخشنامه ممنوعیت دریافت کارمزد استعلام ثبت احوال


دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرد: بانک‌های خصوصی خواهان بررسی دوباره بخشنامه ممنوعیت دریافت کارمزد استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،محمدرضا جمشیدی از درخواست بانک های خصوصی نسبت به بخشنامه ممنوعیت دریافت کارمزد استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال، به ایبِنا اظهارداشت: بانک مرکزی حدود ۱۰ روز پیش بخشنامه ای به سیستم بانکی کشور ابلاغ کرده که براساس آن، همه بانک از دریافت کارمزد استعلام اطلاعات از اداره ثبت احوال منع شده اند.

وی افزود: بانک های دولتی طبق مقررات از پرداخت هزینه استعلام اطلاعات از سازمان ثبت احوال معاف هستند و با ابلاغ این بخشنامه بانک های دولتی، اجازه دریافت هیچگونه مبلغی از مشتریان برای ارائه این خدمات ندارند.
دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، ادامه داد: اما بحث بانک های خصوصی متفاوت از بانک های دولتی است زیرا بانک های خصوصی هزینه اخذ این استعلام را به سازمان ثبت احوال پرداخت می کنند و مجبور به دریافت این هزینه از مشتریان خود هستند.
جمشیدی در ادامه توضیح داد: با اعلام این بخشنامه، بانک های خصوصی با ابهام در اینباره مواجه شده اند که تکلیف پرداخت هزینه این خدمت به چه شکل خواهد شد.
وی ادامه داد: بانک های خصوصی تنها خواهان دریافت هزینه ای که برای استعلام به سازمان ثبت احوال پرداخت می کنند هستند و قصد دریافت هیچگونه هزینه اضافی از مشتریان برای ارائه این خدمت ندارند.
به گفته وی، بانک های خصوصی خواهان بررسی دوباره این بخشنامه از سوی بانک مرکزی هستند زیرا با اجرای آن، بانک های خصوصی متحمل هزینه زیادی برای ارائه استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال هستند.
وی اظهار داشت: از آنجایی که هر ۶ ماه یکبار این استعلام ها به موجب دستورالعمل های مختلف بانک مرکزی تکرار می شود، هزینه ای متوجه بانک ها خواهد شد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا