بانک و بیمهطلا و ارز

آینده قیمت ارز غیرقابل پیش‎بینی است

نایب رئیس اتاق ایران گفت: آینده قیمت ارز و سیاست‌های ارزی غیرقابل پیش بینی است.

دکتر حسین سلاح‌ورزی اظهار کرد: مداخله دولت در عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ارز و مصنوعی نگه داشتن قیمت آن در یک محدوده بوده که این فنر فشرده در یک مقطعی به یکباره رها و باعث افزایش قیمت ارز و تاثیرات نامساعدی بر فعالیت اقتصادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بهترین و مناسب ترین راه‌حل برای واقعی شدن قیمت ارز، یکسان‌سازی و واقعی شدن قیمت آن در یک فرآیند آرام و تدریجی است که باعث می شود اثرات مخرب کمتری را بر فضای اقتصادی داشته باشد.

سلاحورزی خاطرنشان کرد: هر چند بسیاری معتقدند که افزایش قیمت ارز رابطه معناداری با توسعه صادرات غیرنفتی ندارد ولی واقعی شدن قیمت ارز در کنار بهبود فضای کسب و کار حتماً باعث افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود. همچنین در کنار بهبود فضای کسب و کار، می‌توان اثرات ناشی از افزایش قیمت تمام شده محصولات و تولیدات داخلی را هم کنترل کرد تا از نظر فشار به مصرف‌کنندگان داخلی اثرات نامساعدی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نکته مهم و قابل توجه، غیرقابل پیش بینی بودن آینده قیمت ارز و سیاست ‎ های ارزی است.

سلاحورزی گفت: برای بهبود رتبه ریسک اعتباری ایران در رنکینگ بین ‎المللی تلاش های زیادی شده تا به جایگاه مناسب ‎تری دست پیدا کردیم که همین می ‎ تواند باعث کاهش هزینه های مربوط به تسهیلات خارجی یا خطوط اعتبار خارجی شود؛ در کنار این موضوع غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ارز می ‎تواند صدمه جدی به استفاده از منابع خارجی وارد کند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا