خودروصنعت، معدن، تجارت

سقوط تولید خودرو در آمریکا

تازه‌ترین گزارش‌ها از وضعیت تولید انواع خودرو در دنیا، حاکی از افت تولید خودرو در قاره آمریکا و آفریقا و افزایش تولید در اروپا و آسیا و اقیانوسیه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در فصل دوم سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۶ میلیون و ۵۰۹ هزار دستگاه خودرو در دنیا تولید شده که این تعداد نسبت به فصل دوم ۲۰۱۵، ۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، از این میزان تولید، اروپا سهم ۲۴.۶ درصدی، آمریکا ۲۲.۵ درصدی، آسیا و اقیانوسیه ۵۲.۴ درصدی و آفریقا ۰.۵ درصدی داشته است. سهم اروپا و آسیا و اقیانوسیه در تولید خودرو در دنیا در فصل دوم سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده؛ این در حالی است که آمریکا و آفریقا با افت تولید مواجه شده‌اند.

بر این اساس، در اروپا بیشترین میزان تولید خودرو را آلمان با ۳ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۷۵ دستگاه از آن خود کرده است. پس از آن، اسپانیا و فرانسه قرار دارند. اسپانیا در فصل دوم سال ۲۰۱۶ حدود یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۷ دستگاه خودرو تولید کرده و فرانسه نیز یک میلیون و ۱۴۲ هزار دستگاه تولید خودرو داشته است.

رشد تولید خودرو در فصل دوم سال ۲۰۱۶ در آلمان ۳.۵ درصد، اسپانیا ۱۱.۲ درصد و فرانسه ۷.۸ درصد بوده است.

در کل در فصل دوم سال ۲۰۱۶ در اروپا ۱۱ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۳۵۲ دستگاه خودرو تولید شده است.

از سوی دیگر، در قاره آمریکا میزان تولید خودرو در فصل دوم سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو بوده است. در این منطقه، کشور آمریکا با تولید ۶ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۴۷۶ دستگاه، رکورددار تولید خودرو در قاره آمریکا بوده است. پس از آن، مکزیک یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۳۱۳ دستگاه خودرو و کانادا یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۰۸ دستگاه خودرو تولید کرده است.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز ۲۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودرو در فصل دوم سال ۲۰۱۶ تولید شده است. در این منطقه رکورددار تولید خودرو، چین با تولید ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۵۴ دستگاه خودرو بوده است. پس از آن، در ژاپن ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۸۳ دستگاه خودرو، کره‌جنوبی ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۴۳ دستگاه خودرو، هند ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۱۵۴ دستگاه خودرو تولید شده است.

در این آمارها، ایران در فصل دوم سال ۲۰۱۶ حدود ۵۶۲ هزار و ۳۷۴ دستگاه خودرو تولید کرده است. بنا به این گزارش، میزان تولید خودرو در ایران ۱.۲ درصد نسبت به فصل دوم سال ۲۰۱۵ درصد افزایش داشته است.

میزان تولید خودرو در قاره آفریقا نیز ۲۴۹ هزار و ۸۶۲ دستگاه خودرو بوده است.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا