انرژی

بررسی سیستم‌های کاهنده آلودگی هوا در دانشگاه امیرکبیر

با همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت با هدف تبادل آخرین یافته‌های علمی در این حوزه آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی دکتر فتحی، دبیر علمی نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی امروز با اشاره به برگزاری نهمین دوره از این کنفرانس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: در دوره‌های قبل این کنفرانس در سایر دانشگاه‌های کشور برگزار شده بود.

وی برگزاری این کنفرانس را یکی از مهمترین کنفرانس‌های علمی کشور دانست و ادامه داد: بر این اساس در کمیته علمی آن، افراد شناخته شده‌ای عضو هستند.

همچنین بخوانید

فتحی، ایجاد شرایطی برای تبادل یافته‌های علمی و توسعه همکاری‌های علمی را از اهداف برگزاری این کنفرانس نام برد و یادآور شد: در این کنفرانس ۱۹۰ مقاله از کشورهای کانادا، چین، دانمارک، آلمان و کره ارسال شده است.

دبیر علمی نهمین کنفرانس بین المللی سیستم ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی، اضافه کرد: از تعداد مقالات ارسال شده ۷۶ مقاله برای ارائه شفاهی و ۳۴ مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند.

فتحی، برگزاری ۷ کارگاه آموزشی و پنل‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های جانبی این کنفرانس نام برد و یادآور شد: در این دوره از کنفرانس ۱۰ مقاله برتر این کنفرانس در ژورنال امیرکبیر منتشر می‌شود، ضمن آنکه در IEEE نیز نمایه‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت الکترونیک قدرت، توضیح داد: الکترونیک قدرت یکی از موضوعات مهم روز در جهان است؛ چراکه این سیستم‌ها در همه حوزه‌ها از خانه و اداره تا صنعت و شبکه‌های برق کاربرد دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حوزه‌هایی چون تولید پراکنده، شبکه‌های هوشمند و منابع انرژی‌های تجدیدپذیر بدون به کارگیری الکترونیک قدرت امکان پذیر نیست چراکه برای اتصال خروجی منابع تجدید پذیر به شبکه نیاز به تبدیل و تغییراتی در مشخصه های برق است که این امر با سیستم های الکترونیک قدرت میسر است.

فتحی اضافه کرد: علاوه بر آن، این سیستم‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند شبکه‌های قدرت در حمل‌ونقل الکتریکی و همچنین استفاده بهینه از انرژی و کاهش آلودگی هوا نقس مهمی دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا