بانکبانک و بیمه

خدمات مهم بانک مسکن در سال ۹۶


بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه ای تخصصی درحوزه مسکن طی ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ اقدامات مهمی جهت رونق بخشیدن به بخش مسکن در کشور انجام داده است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در خصوص این اقدامات به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: تدوین، تصویب و ابلاغ سند راهبردی و برنامه استراتژیک پنج ساله بانک مسکن افق ۱۴۰۰ مهم ترین اقدام بانک مسکن در سال ۱۳۹۶ بوده است. در حالی که اعطای تسهیلات با سپرده از محل حساب‌های پس‌ انداز مسکن جوانان به زوجین، اعطای ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده در حالت انفرادی و ۲۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین به گیرندگان سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، برقراری امکان تجمیع تسهیلات فروش‌ اقساطی مسکن از محل حساب‌های صندوق پس‌ انداز مسکن، پس‌ انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌ انداز ساخت مسکن با تسهیلات بدون سپرده و افزایش سقف تسهیلات جعاله بدون سپرده به ۲۰۰ میلیون ریال از مهم ترین اقداماتی بود که بانک مسکن طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری برای رونق بخشیدن به بخش مسکن انجام داده است.
وی در خصوص فعالیت های بانک مسکن در سال ۹۶ در حوزه بازار سرمایه افزود: بانک مسکن در این حوزه فعالیت های ارزنده ای انجام داده است که می توان به رونمایی از سامانه جامع خدمات بازار سرمایه به منظور برقراری و تسهیل امکان دسترسی آحاد مردم به ابزارهای بازار سرمایه جهت خرید و فروش سهام و صکوک ارائه شده در بازار بورس و فرابورس (سامانه راهکار بانکی) و فروش اوراق رهنی از طریق شعب منتخب در راستای ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری اشاره کرد.
به گفته ی ایزدی بانک مسکن تا پایان آذرماه سال جاری موفق شد تعداد ۴۳ هزار و ۹۹۳ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۶۰۴ر۴ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت نماید و از این نظر عملکرد درخشانی داشته باشد.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در خصوص میزان جذب منابع این بانک در سال ۹۶ خاطر نشان ساخت: بانک مسکن طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری موفق شد مبلغی بالغ بر ۷۵۴ر۲۳۸ میلیارد ریال منابع مالی جذب کند. ضمن اینکه کاهش قیمت تمام شده پول به میزان ۱.۶ درصد نسبت به پایان سال ۱۳۹۵ نیز از اقدامات دیگر این بانک در سال ۹۶ بود.
وی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی این بانک به متقاضیان یادآور شد: بانک مسکن طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری مبلغ ۶۱۰ر۱۴۳ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت کرده است به طوری که اعطای تسهیلات خرید واحد مسکونی در تعداد با رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود.
به گفته ی ایزدی اعطای تسهیلات خرید واحد مسکونی به مبلغ ۱۱۰ر۵۹ میلیارد ریال جهت تأمین مالی ۳۴۲ر۱۱۲ واحد مسکونی، تأمین مالی ۶۴۰ر۳۲۱ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات خرید، ساخت، جعاله و واگذاری سهم‌الشرکه، اعطای تسهیلات حوادث غیر
مترقبه به تعداد ۱۰۸ر۱ فقره به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال و اعطای تسهیلات به اقشار خاص ( ایثارگران، جانبازان و …) به تعداد ۳۴۹ر۳ فقره و مبلغ ۲۸۷ر۲ میلیارد ریال عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به تفکیک بخش هاست. ضمن اینکه در این مدت بانک مسکن موفق شد بالغ بر ۵۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح مهر با نرخ‌ سود‌های ۹، ۷ و ۴ درصد ( به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها و روستاها) جهت احداث ۰۰۰ر۴۰۰ر۲ به متقاضیان پرداخت کند و همچنین فروش اقساطی تعداد ۳۴۰ر۷۹۵ر۱ واحد به مبلغ ۷۶۰ر۴۰۳ میلیارد ریال از ابتدای اجرای طرح تا پایان آذر ماه ۱۳۹۶را نیز به انجام دهد.
وی با اشاره به نقش محوری بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده افزود: در بافت فرسوده موفق شدیم تعداد ۰۹۱ر۳۵ واحد مسکونی به مبلغ ۸۶۵ر۱۴ میلیارد ریال از ابتدای اجرای طرح تا پایان آذر ۱۳۹۶ را تامین مالی کنیم. در این خصوص کلنگ‌ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی در محله سیروس تهران در راستای احیا و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را نیز در این خصوص در دستور کار داشتیم که به انجام رسید.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در خصوص عملکرد بانک مسکن در حوزه بانکداری الکترونیک در سال جاری یادآور شد: کسب مقام اول جشنواره دکتر نوربخش در حوزه مسئولیت های اجتماعی در خصوص سامانه آوا ، پرداخت اقساط به صورت مستمر(درخواست حواله منظم)،صدور کارت هدیه ،تهیه وب سرویس انسداد گروهی برای اشخاص حقیقی ایرانی به صورت متمرکز جهت تبادل احکام قضایی در شبکه بانکی کشور، تهیه نرم افزار مورد نیاز جهت اعطای تسهیلات با سپرده از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان به زوجین،تولید نرم افزار ثبت فسخ به تاریخ موثر جهت تعویض وثیقه غیر هم زمان، استقرار سامانه استمهال تسهیلات مسکن مهر، پیاده سازی نسخه جدید سامانه تاییدیه اصالت متقاضیان مسکن مهر ، امکان سنجی ارائه خدمات بین المللی در حوزه کارت، توسعه سرویس های موبایل بانک، پیاده سازی نسخه جدید سامانه تاییدیه اصالت متقاضیان مسکن مهر و امکان سنجی ارائه خدمات بین المللی در حوزه کارت از جمله اقدامات بانک مسکن در حوزه بانکداری الکترونیک است.
وی در پایان فروش و واگذاری اوراق مشارکت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌ تمام دولت ، افتتاح مرکز توسعه و کارآفرینی بانک مسکن ، افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در شهرستان تنگستان بوشهر و سندرک هرمزگان و ارائه خدمات بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌گذاری در شعب منتخب بانک مسکن از سایر اقدامات مهم بانک مسکن در ۹ماهه ابتدای سال جاری عنوان کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا