امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش بینی٣١١٧میلیاردتومان اعتبار برای توسعه سامانه های نوین آبیاری

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد گفت: امسال ٣١١٧ میلیاردتومان اعتبار برای توسعه سامانه های نوین آبیاری پیش بینی شده و تاکنون ۴١ درصد آن تخصیص یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی عباس زارع در نشستی خبری با بیان اینکه برای توسعه سامانه های نوین آبیاری، در سالجاری ٣١١٧ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، گفت: ٢٢٧۵ میلیارد تومان از این اعتبارات از محل بودجه سنواتی و حدود ٨۴٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی است.

وی گفت: تاکنون از محل صندوق توسعه ملی حدود ٩٠ درصد و از محل بودجه سنواتی حدود ٢٣ درصد اعتبارات تخصیص داده شده؛ بنابراین در مجموع حدود ۴١ درصد اعتبارات پیش بینی شده تخصیص داده شده است.

همچنین بخوانید

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت جهاد در راستای افزایش بهره وری آب و خاک و تولید پایدار محصولات کشاورزی برنامه های راهبردی را در طول دولت های یازدهم و دوازدهم اجرا کرده است، ادامه داد: یکی از این اقدامات توسعه سامانه های نوین آبیاری است.

زارع تصریح کرد: در این راستا برنامه توسعه سامانه های نوین آبیاری، سالانه به میزان ٢۵٠ هزارهکتار در برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سالجاری برنامه تجهیز ٢٨۵ هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه های نوین آبیاری در دستور کار بوده که ١۴٠ هزار هکتار آن تجهیز و تحویل داده شده است.

زارع گفت: با این اقدام؛ یک میلیارد  و ٢۵٠ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود ضمن اینکه این کار باعث افزایش ٣٠ درصدی تولید محصولات کشاورزی و کاهش ٣٠ درصدی کود و سموم شیمیایی می شود.

خبر  در حال تکمیل است…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا