صنعتصنعت، معدن، تجارت

بزرگ شدن شرکت ها قدرت رقابتی ما را بالا می برد

رئیس هیئت عامل ایدرو گفت : با ایجاد فضای آرام و  امیدبخشی در فضای جامعه و هدایت و رهبری صحیح می توان توسعه و  بهره وری را در کشور افزایش داد.

همچنین بخوانید

به گزارش ایدرونیوز ، معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت  در همایش بیستمین سال رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر کشور تصریح کرد :  شرکت های برتر ایرانی در مقایسه با شرکت های جهانی بسیار کوچک هستند؛ سرمایه اولین شرکت ما ۷٫۸ میلیارد دلار بوده و این در حالیست که بزرگترین شرکت جهان سرمایه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت : ۸۵ هزار واحد صنعتی داریم که حدود ۲۰۰۰ واحد آن از لحاظ ابعاد و تعاریف بزرگ هستند و برای رقابتی عمل کردن و افزایش توان صادرات باید شرکت های کوچک ادغام شوند تا بتوانند در فضای بین المللی خود را حفظ کنند .

معظمی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که ۶۲ درصد واحدها در شهرک‌های صنعتی فعال هستند و حدود ۱۴ هزار تقاضای سرمایه‌گذاری نیز در ده ماه اخیر وجود داشته و این نشان‌دهنده عزم بخش خصوصی جهت توسعه است.

رئیس هیئت عامل ایدرو تصریح کرد : ایجاد فضای آرام و امیدواری به توسعه در بهره وری ما کمک می کند و این فضا بدست ما بعنوان مدیران حل می شود .

معظمی  همچنین خاطرنشان کرد:  در صددیم   سال آینده   بخش خصوصی را به صورت خاص مورد ارزیابی قرار دهیم تا کمک بیشتری به رشد و توسعه این بخش از سرمایه گذاری کشور داشته باشیم .

 

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا