خودروصنعت، معدن، تجارت

کشنده های سایپا شاه کلید حمل ونقل ترانزیت استان است

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کامیون های کشنده گروه سایپا در راستای توسعه حمل و نقل جاده ای می تواند نقش مهمی در جابجای کالا در مسیر ترانزیتی داخلی و خارجی استان ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اصغرمیرشکاری در بازدید از نمایشگاه خودرو صنعت،قطعات وصنایع وابسته زاهدان در غرفه سایپا حاضر شد و گفت: گروه سایپا در این دوره ازنمایشگاه خودروهای جدید و کیفی خود را معرفی کرده و باتوجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، گروه سایپا توانسته در مسیر درست و دقیق طبق نقشه تدوین شده حرکت کند.

معاونت امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود:  سایپا بیش از ۵۰ درصد از خودروهای کشور در بخشهای مختلف را تامین می کند که این می تواند یک امتیاز مثبت برای سایپا محسوب شود ولی خودروهای سنگین از جمله کشنده  استرالیس با توجه  به منطقه ترانزیتی این استان بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: محور ترانزیت از شمال به جنوب کشور از مسیر شرق انجام شود و ازچابهار که باشهرهای اطراف حدود ۲میلیون خانوار زندگی می کنند کالا به آسیایی میانه،افغانستان و پاکستان و حتی به کشورهای مانند چین و هند ارسال شود.

میرشکاری گفت: این محورهای در نظر گرفته شده تقریبا برای ظرفیت ۸۶ میلیون تن کالا در سال طراحی شده که بخش اعظم آن بایدازطریق حمل ونقل جاده ای انجام شود و همین دلیل باعث  می شودکه در آینده ای نزدیک برروی کشنده های کیفی سایپا که مورد نظر می باشد.

وی گفت: این نمایشگاه موفق به شناسایی شاه کلید توسعه و نوسازی حمل ونقل  جاده ای شده که کشنده های سایپا در اجرائ این طرح مهم می توانند با شرایط ویژه خود نقش برجسته ای درجهت شکوفایی ترانزیت کشور داشته باشند.    

معاون امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشنده های مد نظر با داشتن  استاندارد یورو۵ می توانند به کشورهای منطقه به راحتی تردد کنند.

وی افزود: به طور متوسط از این استان روزانه ۵۰۰ کامیون به افغانستان وارد و خارج می شوند و حدود ۱۵۰ کامیون به کشور پاکستان تردد می کنند که بایک حساب سطحی می توان گفت که جمعا حدود ۷۰۰ دستگاه کامیون در حال ورود وخروج از مرزهای منطقه ای بوده که با طرح جدید تاسیس دو مرز رسمی دیگر به پاکستان براساس قراداد تجاری کالا تا سقف ۵ میلیارد دلار این تعداد تردد جاده ای افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد .

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت حمل و نقل این استان قرار بر این است که ۱۰۰۰ دستگاه کشنده استرالیس خریداری شود تاصنعت حمل ونقل  این استان را طبق برنامه در نظر گرفته شده ارتقاء دهد.

معاون امنیتی وانتظامی استان سیستان وبلوچستان در پایان دیدار خود از غرفه سایپا گفت:به نظر می رسد گروه سایپا با محصولات متنوع خودروهای شهری همانندکوئیک، ون،سراتو ساینا اتومات و تاکسی آریو حاضر در این نمایشگاه قصد دارد با رعایت استانداردهای ایمنی و کیفیت، خود را در بازارهای منطقه ای معرفی کند که تحقق به چنین هدفی با توجه به این اشتیاق سایپا دور از ذهن نخواهد بود.

منبع

سایپانیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا