اقتصاد کلان

واردات ۷۰ درصدی قطعات اجاق گاز

 

 

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنایع همگن و تولید کننده اجاق گاز از واردات ۷۰ درصدی قطعات مورد نیاز تولید این کالا در کشور خبرداد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امین نصر الله زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر صنعتگران داخلی می توانند تمامی قطعات مورد نیاز کالای اجاق گاز را در کشور تولید کنند ولی به جهت رقابت پذیری با برندهای خارجی امروز بخش عمده ای از این قطعات بصورت واردات تامین می شود.

وی در ادامه اظهارداشت: صنعت اجاق گاز ایران در شرایط کنونی از توانایی و شرایط لازم برای حضور در عرصه های بین المللی برخوردار است.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنایع همگن و تولید کننده اجاق گاز با بیان اینکه اجاق گاز یک صنعت تخصصی است، گفت: در حال حاضر ایتالیا در تولید لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز از جمله کشورهای سرآمد جهان است.

وی همچنین افزود: پس از ایتالیا کشورهای آمریکا، ترکیه و ایران به ترتیب در رده های بعدی تولید این کالا قرار دارند.

نصرالله زاده در این مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اجاق گاز در ایران اظهارداشت: پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه اجاق گاز در کشور به مصرف رسید.

وی تصریح کرد: اجاق گاز ساخت ایران بیشتر به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس و ممالک پیرامونی صادر می شود.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنایع همگن و تولید کننده اجاق گاز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت در کشور به تولید اجاق گاز اهتمام دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولید اجاق گاز در ایران به صرفه است، افزود: متاسفانه خیر چون تولید در صنعت مزبور بطور معکوس به سمت کارگاهی رفته تا کارخانه ای به همین جهت تعداد کارگاه های تولیدی این محصول در کشور بر مدار افزایشی است.

نصرالله زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجاق گاز متشکل از دو بخش «بدنه» و «سیستم سوخت رسانی» است، اظهارداشت: هم اکنون بدنه این کالا ۱۰۰ درصد در داخل تولید و به مصرف می رسد.

وی تصریح کرد: جدا از این شیرآلات و ترموستات مورد نیاز بخش سوخت رسانی اجاق گاز نیز ۱۰۰ درصد بصورت داخلی تولید و حتی به کشورهای اروپایی بالاخص انگلستان صادر می شود.

وی یادآورشد: بر اساس تقاضای مشتریان و البته کمی شیطنت فروشندگان که می خواهند مردم را به خرید کالاهای خارجی ترغیب نمایند صنعتگران داخلی به ناچار برای جلوگیری از این موضوع در اجاق گازهای ایرانی از شیرآلات خارجی استفاده می کنند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع

رادیو اقتصاد

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا