بورسبورس اوراقفرابورس

شنیده ها و شایعات بازار سرمایه – شنبه ۲۸ فرروردین ۹۵

خودرو: خبرها در بحبوحه مذاکرات صنعت خودرو ایران با بزرگان خودروسازی دنیا حاکی از آن است که این شرکت ، خودرو CROSS 30H را به عنوان محصول جدید خود روانه بازار می کند.

کشتیرانی : خبر ها از توافق با ۱۰ شرکت برتر خطوط کشتیرانی حکایت دارد.

عرضه اولیه نوری : گویا شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس قصد عرضه ۵ تا ۱۰ درصدی سهام پتروشیمی نوری (برزویه ) در فرابورس را دارد.

فناوا: خبر ها حکایت از تقسیم سود ۵۰ تومانی در مجمع فناوا دارد. همچنین گویا در مجمع فناوا ۵۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.

پژو سیتروئن تصمیم دارد تا سال ۲۰۱۸ شریکی بومی در هند داشته باشد و تا سال ۲۰۲۱ خودروهایش را روانه جاده های این کشور کند. این خودروساز تصمیم دارد به عنوان بخشی از این برنامه یک شریک بومی داشته باشد و به احتمال زیاد خودروهایش را در کارخانه ای در این کشور تولید کند. شنیده شده این خودروساز در حال مذاکره با تاتا موتورز است .

وتوصا: شنیده ها حکایت از تعدیل مثبت سنگین سود به جهت فروش ۸۳،۷ درصد از سهام سرآواپارس دارد.

غپینو: زمزمه هایی مبنی بر تعدیل مثبت دوباره این نماد با توجه به مبلغ بالای تسعیر بدهی ارزی به گوش می رسد.

توریل : شنیده ها حکایت از عرضه اولیه ارس سیر که توریل سهامدار عمده آن است ، دارد.

کنور: خبرها حاکی از آن است که فاز دوم طرح تولید کنسانتره کردستان به میزان ۶۷۵ هزار تن طی مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد که در بودجه سال مالی جاری تولید ۱۳۵ هزار تنی آن برآورد شده است . همچنین طرح تولید ۶۰۰ هزار تنی کنسانتره همدان با ۶۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است و در کنار آن پیش بینی می شود تا پروژه تولید ۵۵۰ هزار تنی گندله استان همدان طی مهر ماه سال جاری راه اندازی شود که برآورد تولید ۱۱۰ هزار تن از آن در بودجه امسال لحاظ شده است . بر این اساس می توان گفت اجرای طرح های توسعه ای برای این مجموعه ارزش افزوده ایجاد می کند و تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت در پی خواهد داشت .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا