امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۷۰ درصد سامانه پرورشی دام در کشور سنتی است

تبریز – مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۷۰ درصد سامانه پرورشی دام در کشور به صورت سنتی است.

داریوش جهان پیما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شناخت کامل از بیماری تب برفکی از نظر فنی و علمی در آذربایجان شرقی مورد تاکید است، اظهار داشت: در اختیار داشتن کامل و آنلاین به آخرین و به‌روز ترین آمار و اطلاعات و راهبردهای جهانی در خصوص بیماری تب برفکی مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: چالش فعلی ما منطبق نبودن اطلاعات و آمارها با شرایط و امکانات موجود کشور برای مقابله این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد سامانه پرورشی دام در کشور به صورت سنتی است، گفت: نحوه قرنطینه دام ها، انتقال دام و بهداشت میادین فروش دام های زنده از جمله مسائلی هستند که می تواند با رعایت تک تک این ها در کنترل و مهار بیماری تب برفکی نقش موثری داشته باشد.

جهان پیما، آموزش دامداران و فعالین حوزه دامی و اطلاع رسانی به موقع را از دیگر راهکارهای کنترل بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی عنوان کرد و بیان داشت: تامین منابع مالی برای تولید واکسن های تب برفکی توسط شرکت ها تولید کننده واکسن و تامین واکسن های مورد نیاز نیز در کنترل و مهار تب برفکی مهم به نظر می رسد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به سازمان دامپزشکی نمی تواند پاسخگوی مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: مهم تر اینکه اعتبارات تخصیص یافته به سازمان دامپزشکی و مسئولیت ها هیچ تناسبی با هم ندارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا