انرژیچندرسانه‌ایصوت

شبکه ملی پایش کیفیت آب ایجاد می شود +صوت

 

رئیس گنجینه ملی آب ایران بر ضرورت ایجاد شبکه ملی پایش کیفیت آب در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا راعی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: وزارت نیروطی چند سال قبل طرحی مبنی بر «توانمندسازی مطالعات منابع آب ایران» تعریف کرده که پایش کیفیت منابع آب از جمله فعالیت های زیر مجموعه این طرح است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: شبکه ملی پایش کیفیت منابع آب یک سامانه حیاتی پشتیبان برای تصمیم گیری در برنامه های مدیریت آب به شمار می رود.

رئیس گنجینه ملی آب ایران ضمن اشاره به این جمله که در حال حاضر شبکه ملی برای پایش کمی آب در کشور وجود دارد، گفت: وزارت نیرو عزم خود را برای ایجاد شبکه ملی جهت پایش کیفی آب نیز در مملکت جزم کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه متولی اصلی ایجاد شبکه ملی برای پایش کیفی آب در کشور وزارت نیروست، افزود: بحث اندازه گیری کیفی منابع آب نیازمند همراهی و همگامی سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و حتی سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس و غیره است.

راعی همچنین در پاسخ به این پرسش که عملکرد وزارت نیرو و سایر دستگاه های مرتبط با مدیریت آب کشور را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید، اظهارداشت: عملکرد این وزارتخانه طی این سال ها به نسبت اعتبارات و نیروی انسانی خوب بوده است.

وی تصریح کرد: مقوله مدیریت آب یک بحث فرابخشی است و تنها به یک وزارتخانه یا سازمان خاصی اختصاص ندارد بلکه همه باید پای کار باشند.

رئیس گنجینه ملی آب ایران در این مصاحبه رادیویی ضمن تاکید بر اینکه بحران آب در کشور باید به باور عمومی تبدیل شود، اذعان داشت: در حال حاضر برخی از مردم و مسئولان به این مهم باور ندارند.
وی یادآورشد: در صورتی می توان بر بحران کم آبی فائق آمد که این بحث به یک باور اجتناب ناپذیر و فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

به گزارش  آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا