امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

کمبود میوه شب عید نداریم + صوت

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هیچ گونه نگرانی از لحاظ کمبود میوه شب عید در بازار وجود ندارد چرا که به میزان کافی میوه برای تنظیم بازار شب در کشور خریداری و ذخیره سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسن شیبانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه از شهریور ماه سال جاری پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازارکشور و همچنین به دستور «محمود حجتی »وزیر جهاد کشاورزی کارگروه ها و کمیته های راهبردی در سطح استان ها و همینطور کمیته راهبری ملی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ترکیبی از وزارتخانه های ذیربط جهت تهیه و تامین میوه شب ایجاد شد.

وی همچنین اظهارداشت: امسال سازمان تعاون روستایی با توجه به تجارب سالیان گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای ذخیره سازی و توزیع میوه جهت تنظیم بازار شب عید انجام داده است.

همچنین بخوانید

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه در راستای ذخیره‌سازی میوه شب عید و کمک به تنظیم بازار تاکنون ۶۰ هزار تن میوه خریداری شده است، گفت: از این میزان ۲۰ هزار تن مربوط به سیب درختی و ۴۰ هزار تن مرتبط با پرتقال شمال و جنوب بوده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون بخشی از این میزان میوه به انبارها و سردخانه‌های استان‌های سراسر کشور حمل شده است.

شیبانی تصریح کرد: پارسال ۴۸ درصد میوه شب به همت واحدهای صنفی، ۱۱ درصد سازمان میادین شهرداری و ۴۱ درصد از طریق شبکه تعاون روستایی در سطح کشور توزیع شد.

وی بیان داشت: امسال نیز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مکان و زمان مناسبی برای عرضه میوه جهت تنظیم بازار در روزهای پایانی سال پیش بینی و به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش  آرمان اقتصادی،  برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا