صنعتصنعت، معدن، تجارت

بازار لوستر ایران در قبضه خارجی ها

رئیس هیئت مدیره تعاونی سازندگان لوستر گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد بازار لوستر و صنایع روشنایی ایران مربوط به تولید داخلی و بقیه در قبضه تولیدات خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیرحسین زارعیان در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: صنعت لوستر و روشنایی از صنایع با سابقه در ایران به شمار می رود.

وی همچنین اظهارداشت: این صنعت با توجه به ظرافت و گره خوردن با هنر نیاز به دقت و سلیقه بالایی دارد.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره تعاونی سازندگان لوستر وعضو شورای سیاست گذاری اتحادیه چینی، بلور و لوستر ایران گفت: متاسفانه حال و روز لوستر و صنایع روشنایی کشور این روزها به سبب رکود و کسادی بازار از شرایط مناسبی برخوردار نیست.

وی در ادامه افزود: لوستر یک کالای لوکس و تزئینی است و خرید این کالا در هر شرایطی برای خانواده هاتوجیه اقتصادی ندارد.

زارعیان در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه در رسته لوستر و روشنایی قاچاق وجود ندارد، اظهارداشت: تمامی کالای های مرتبط با صنعت مزبور از مبادی رسمی وارد کشور می شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا محصولات داخلی در حوزه صنعت لوستر ضعیف است، گفت: پاسخ این پرسش را باید در بطن ساختار بخش تولید مملکت جستجو کرد.

رئیس هیئت مدیره تعاونی سازندگان لوستر وعضو شورای سیاست گذاری اتحادیه چینی، بلور و لوستر ایران افزود: متاسفانه امروز بخش تولید با چالش های جدی مواجه است.

وی تصریح کرد: صنعت لوستر در ایران هنوز سنتی است و نیروی کار زیادی را می طلبد چرا که تمامی فرآیند تولید کالا در این حوزه از قبیل موم کاری، قلم زنی، جوشکاری، پرداخت کاری و غیره با دست انجام می شود.

زارعیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این جمله که چهار درصد اشتغال کشور مربوط به صنعت لوستر است، افزود: هزینه دستمزد در صنعت مزبور بصورت میانگین ۳۵ تا ۴۵ درصد است.

وی یادآورشد: صنعت مزبور جدا از بالا بودن دستمزد کارگری با مشکلات متعددی از قبیل مالیات سنگین، بیمه، تامین اجتماعی و در یک کلام با هزینه بالای تولید مواجه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا