بانک و بیمهطلا و ارز

لزوم پیش بینی پذیری نوسانات ارز

 

یک کارشناس حوزه پولی و بانکی گفت: بطور کلی پیش بینی پذیری نوسانات یا تغییرات نرخ ارز برای اقتصاد بسیار حائز اهمیت است نه مطلق عدد قیمت ارز!.

به گزارش آرمان اقتصادی موسی شهبازی غیاثی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: فعالان اقتصادی همیشه پیش بینی پذیری نوسانات نرخ ارز را مبنای حرکت خود در فعالیت های اقتصاد قرار می دهند.

وی همچنین اظهارداشت: نکته ای که همواره در خصوص وضعیت بازار ارز مهم به نظر می رسد تحلیل و نقد رویکرد سیاست گذار پولی و ارزی ( بانک مرکزی ) در کشور است.

این کارشناس حوزه پولی و بانکی گفت: تلاطم ها، نوسانات و شوک های یکباره نرخ ارز از جمله مشکلات مهم مملکت در حوزه محیط کسب و کار است.

وی در ادامه ضمن طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست گذاری پولی و ارزی در ایران که همان بانک مرکزی باشد پیش از بروز تلاطم و نابسامانی در بازار ارز وضعیت بازار و شرایط اقتصاد کلان را رصد و تحلیل می کند؟

شهبازی غیاثی تصریح کرد: اگر بانک مرکزی کشوری از توان لازم برای پیش بینی پذیری برخوردار نباشد و در عین حال نتواند شرایط را قبل از بروز اتفاقات مدیریت کند بدون شک اعتبار نهاد مزبور دچار خدشه و این موضوع برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

وی در این مصاحبه رادیویی بیان داشت: سیاست گذار پولی و ارزی پیش از رخدادها باید پیش بینی های لازم را از وضعیت بازار داشته باشد.

این کارشناس حوزه پولی و بانکی گفت: اگر بانک مرکزی از اعتبار لازم در نزد فعالان اقتصادی برخوردار نباشد بسیار برای اقتصاد یک مملکت بغرنج خواهد بود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: به نظر می رسد این مهم خیلی اساسی تر از کاهش یا افزایش موقت نرخ ارز در بازار کشور باشد بنابراین مسئولان و متولیان مربوطه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا