امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

تاکید برحمایت جدی از زعفران کاران +صوت

رئیس شورای ملی زعفران بر ضرورت حمایت جدی از زعفران کاران در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن احتشام در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که زعفران محصول حاشیه کویر ایران است، افزود: کشت این محصول در ایجاد اشتغال و درآمدزایی ساکنان مناطق مورد نظر بسیار موثر است.

وی همچنین اظهارداشت: مهمترین مناطق تولید زعفران در ایران استان‌های خراسان رضوی و جنوبی است.

همچنین بخوانید

رئیس شورای ملی زعفران گفت: جدا از این دو استان در برخی از مناطق کشور نیز به شکل پراکنده زعفران کشت و کار می شود.

وی در ادامه افزود: کشت این گیاه بیشتر در مناطق محروم کشور انجام می‌شود بنابراین با بهینه تر کردن فرآیند کاشت تا برداشت می توان به بهبود وضعیت زندگی مردم کمک کرد.

احتشام در این مصاحبه رادیویی ضمن تاکید بر خرید زعفران با قیمت منصفانه از کشاورزان اظهارداشت: این اقدام هم موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر برای زعفران کاران و هم دربحث تولید کیفی محصول بسیار نقش آفرین است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: زعفران باید به قیمت منصفانه ای از کشاورز خریداری و با قیمت مناسبی به دست مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار گیرد.

رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد تولید زعفران دنیا مربوط به ایران است، گفت: این محصول راهبردی در توسعه اقتصادی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در عین تاکید بر جلوگیری از خام فروشی زعفران افزود: از این گیاه راهبردی می توان به مدد فناوری و تکنولوژی روز دنیا محصولات متنوع با ارزش افزوده بالا در حوزه های مختلف غذایی، دارویی، آرایشی و غیره تولید و در بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه کرد.

احتشام اظهارداشت: با توجه به مشکل بیکاری و اشتغال می‌توان از ظرفیت محصول زعفران در کشور و به طور ویژه در خراسان جنوبی استفاده و با بسته بندی و فرآوری باعث اشتغال زایی و رشد اقتصادی شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری های مناسبی در زمینه فرآوری و بسته بندی زعفران در سطح کشور انجام گرفته و فضا برای این کار وجود دارد اما باید از این سرمایه گذاری ها حمایت شود تا دربخش اشتغال و معرفی برند سازی زعفران موفق باشند.

رئیس شورای ملی زعفران تصریح کرد: علی رغم اینکه ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است ولی در بحث بازاریابی، بازارسازی و بازارداری این محصول تاکنون در سطح بازارهای بین المللی توفیقات چندانی کسب نکرده است.

وی گفت: معرفی زعفرانی ایرانی در سطح جهان باید مبتنی بر علم و مفاهیم مدیریت بازاریابی و بازار سازی روز دنیا باشد.

احتشام در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال طرح عرضه زعفران دربورس کالا از سوی سازمان تعاون روستایی ایران با هدف حمایت از کشاورزان زعفران کار، جلوگیری از افت قیمت زعفران در بازار و خرید منصفانه محصول از کشاورزان در کشور کلید خورده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اذعان داشت: بورس می تواند بستر مناسبی برای کشف قیمت، مدیریت بر بازار، تعادل و ثبات بخشی به قیمت ها بسیار موثر باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا