انرژیچندرسانه‌ایصوت

قیمت بنزین ثابت می ماند +صوت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ثابت ماندن قیمت بنزین برای سال آینده خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله قره خانی در گفتگو با برنامه « روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون بنزین معمولی و سوپر به ترتیب با قیمت یکهزار تومان و یکهزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسد این در حالیست برای سال آینده نیز بنزین با قیمت های امسال عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ در نظرگرفته شده بنزین به سه بخش پالایشگاه تولیدکننده، حمل و نقل و حق العمل کاری جایگاه عرضه کننده بنزین مربوط می شود، اظهارداشت: عرضه بنزین با نرخ پایین تر نیز نباید حقوق دولتی را کاهش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عرضه بنزین با قیمت پایین تر باید از طریق کاهش هزینه ها صورت گیرد، ادامه داد: در صورت دو نرخی شدن بنزین از طریق کارت سوخت باید بر فرآیند عرضه آن طبق سهمیه بندی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده بنزین جهان است به طوری که روزانه پنج میلیون لیتر در روز بنزین به مصرف می رسد، گفت: برای معلولان، جانبازان و اقشار آسیب پذیر باید یارانه در نظر گرفته شود.

قره خانی با بیان اینکه در راستای تحقق این مهم یارانه افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی به چند برابر افزایش یافته است، افزود: بیشترین میزان قاچاق سوخت به گازوئیل مربوط می شود.

وی اظهارداشت: در صورت افزایش نرخ نفت و بنزین فوق خلیج فارس قاچاق بنزین برای سوداگران سوخت به صرفه خواهد بود اما قاچاق بنزین از ایران اندک است و این مسئله دلیلی برای افزایش قیمت آن در داخل کشور محسوب نمی شود.

دانلود فایل

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا