بانک و بیمهطلا و ارز

افت معاملات در بازار آتی سکه

دیروز یکشنبه بازار آتی سکه از تلاطمات بازار سکه نقدی تاثیر گرفت به طوری‌که شاهد کاهش دو هزار میلیاردی ارزش معاملات در این بازار بودیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، معامله‌گران بازار آتی سکه دیروز یکشنبه، ۲۸ هزار و ۷۰ قرارداد برای تحویل ماه‌های آینده به ارزش چهار هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال منعقد کردند. ارزش این معاملات نسبت به روز قبل خود یعنی شنبه پنجم اسفند ماه حدود دو هزار میلیارد ریال کاهش یافت؛ به طوریکه در روز شنبه شاهد انعقاد ۴۰ هزار و ۴۴۸ قرارداد برای تحویل ماه‌های آینده به ارزش شش هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال بودیم.

همچنین بخوانید

دیروز یکشنبه در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد ۷۶۸ قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی شنبه پنجم اسفند ۰.۴۶ درصد کاهش یافته است.  

گفتنی است دیروز یکشنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب ۲۶۹ و ۱۰۴ قرارداد به ثبت رسید که بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون و ۵۴۸ هزار تومان و برای تحویل تیرماه سال آینده یک میلیون و ۵۷۹ هزار تومان بود. این قیمت نسبت به معاملات روز قبل تقریبا بدون تغییر بود.

همچنین دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل شهریور و آبان ماه سال آینده هستند که روز گذشته در سررسید شهریور یک هزار و ۴۳۵ قرارداد و در سررسید آبان ۹۷ بالغ بر ۲۶هزار و ۲۶۲ قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومان معامله شد و در قرارداد آبان ماه سال ۹۷ نیز معامله گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و ۶۵۴ هزار تومانی بر تابلوی معاملات بودند. قیمت سکه در این دو سرررسید نسبت به روز قبل ۰.۲۴ درصد افزایش داشته است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا